Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged – Újra lángolnak a kerekek

Szerző: Game One Admin

2023.11.09.

Az olaszok néhány éve ügyesen találták meg az apró autós őrületben a lehetőséget és összedobtak egy, amolyan klasszikus arcade élményeket megidéző, a ’90-es évek nagy Micro Machineses extrém futamaira hajazó versenyjátékot. Míg közel 35 éve a Codemasters tarolt a formulával, addig most a Milestone próbálkozik a Hot Wheels frencsájzzal megdobogtatni a szíveket. Lássuk a másodikrész mivel tud többet elődjénél.

A játék legelején kapunk hat ajándék járgányt (köztük az ikonikus Rodger Dodgert is), amiből ki kell választanunk egyet a tutorial elkezdéséhez. Rögtön szembetűnő, hogy két új járműtípussal bővült a repertoár (ami most már több mint 160 db kisautót jelent) a motorok és a quadok személyében. Az oktató mód alatt két új játékmechanikát is megtanít a program, az egyik az ugrás (akár dupla is lehet) a másik pedig a lateral dash, aminek köszönhetően most már mindkét oldalról meglökhetjük ellenfeleinket, amennyiben rendelkezünk kellő mennyiségű boostal. Igen a boost most már nem csak az alkalmi gyorsuláshoz lesz elengedhetetlen, hanem az ugrásokhoz és a lökdösődésekhez is. Elő fog fordulni, hogy a pálya adottságai miatt kénytelenek leszünk csínján bánni az erőtartalékainkkal és bőszen driftelget menedzselni a turbózást, hiszen gyakran kell akadályokat átugranunk vagy egy esetleges pályáról való kizuhanást korrigálnunk.

A versenyek során most is számos útakadállyal leszünk kénytelenek szembenézni, vannak itt tátogó dínók, kígyók, visszatér a ragadós hálót eregető “köcsög” pók is, de utat eltorlaszoló robot gorillából sem lesz hiány (a tűz karikákról pedig már nem is beszélve). A pályákon fontos kihasználnunk a gyorsítósávok adta lehetőségeket, főleg a spirál pályaszakaszon nélkülözhetetlen, mert ha nem vagyunk elég gyorsak, akár vissza is zuhanhatunk, de a boostot adó pályaelemekre való ráhajtás is szinte létszükség egy-egy átugrandó akadály előtt, főleg, ha nem drifteltünk ki elég energiát előtte.

Matchbox-ban szállni élvezet

Jól érezhetőek az irányításbeli különbségek a járműosztályok között, teljesen más egy motort, ATV-t vagy Monster Truckot vezetni, mint mondjuk egy alap kisautót. Amíg egy monster truck jobban bírja az ütközéseket, és nem lassul le egy útakadálytól, addig egy quaddal vagy motorral már sokkal nehezebb például kanyarodni (mint egy flipperben pattogunk faltól falig… 😀 ), és némely típusoknál sokkal körülményesebb a driftelés is. Ezen problémák elkerülése végett, jött létre a járműfejlesztés. A futamok után nem csak coint és XP-t, de olykor-olykor spin tokent, skill pontot és upgrade kitet is kaphatunk. Az XP csak a szintlépésekhez szükséges, amikért cserébe megint csak pénzt és fejlesztéshez szükséges pontokat kapunk.

Kisautóinkat három különböző szinten keresztül tudjuk fejleszteni a képesség és fejlesztő pontok, valamint a coinok segítségével. Ahogy erősítjük úgy változik járgányunk besorolása. A sima autók a stock csoportba tartoznak, a fejlesztettek a powered és az ultimate osztályokba kapnak majd helyet. Ezek igazából csak egyes versenyeknél lesznek fontosak, mert mondjuk hiába szeretnénk egy agyon fejlesztett DeLoreannel versenyezni, amikor az adott versenyen csak Stock autóval indulhatunk. Egyébként járgányaink hat vagy hét slottal rendelkeznek, ahova rakosgathatjuk a gyorsaságot, boostot vagy védelmet (immunitás a pókhálóval szemben) erősítő perkeket.

Szerencsére búcsút inthetünk a blind box-oknak és a boltban 45 percenként váltakozó fix kínálatból csemegézhetünk, de ha nem akarunk addig várni csekély valutáért cserébe (350 coin) frissíthetjük a felhozatalt. Így sokkal könnyebben begyűjthetjük az összes kisautót és igazából nem kell a szerencsére hagyatkoznunk. Megmaradt viszont a HW spin, ami egy szerencsekeréknek is felfogható és a spin tokenért cserébe kocsit, pénzt vagy fejlesztéshez szükséges pontokat nyerhetünk (1000 coinért cserébe a nyeremény kínálatot is frissíthetjük). Ha véletlenül többször meglenne egy autó, vagy szimplán csak ráunnánk valamelyikre, akkor coin vagy képesség pontért cserébe bármikor eladhatjuk őket.

Az előző részhez képest sokkal jobban vannak balanszolva a nehézségi szintek. Most normál fokozaton is hibázhatunk, akár többször is, és még így is megcsíphető még egy dobogós hely. Persze olyan is előfordul, hogy a cél előtt egy kanyarral bukjuk be az első helyezést, míg nehezebb szinteken már elég egy rosszul használt ugrás, vagy dash és búcsút inthetünk az első helyek valamelyikének. A játékmódokat tekintve megmaradt a már jól ismert 3 körös vagy szakaszos Quick Race, az időre menő Time Attack, és kiegészült az Eliminationel, ahol körülbelül 20-25 másodpercenként elbúcsúzunk az aktuális utolsótól és az nyer, aki a legvégéig bírja.

Újdonság még a Waypoint, ahol megadott időn beül kell eljutnunk bizonyos checkpointokhoz, és itt nem a megszokott műanyagpályán, hanem szabadon száguldhatunk. A Drift Masterben pedig szintén egyedül kell bizonyos mennyiségű pontszámot összegyűjtenünk a szakasz végére. Nem egyszerű a feladat, elvégre, ha picit is hozzáérünk a falhoz driftelés során akkor lenullázódik a szorzónk, és nem kevés pontot kell (akár 600 000-et is normálon) összekaparnunk a versenyek végére. A Boss Race-eken pedig “szörnyetegeket” (polip, skorpió stb.) kell legyőznünk, különböző táblák összetörésének segítségével. Ahogy haladunk előre, egyre gyorsabban kell elérnünk a következő táblát, mert ha a boss “életcsíkja” teljesen feltöltődik akkor kezdhetjük újra a versenyt.

A kampány mód (Creature Rampage) kapott egy kis képregényszerű történetet, ahol professzor Tanaba elmondja hőseinknek, Robertnek és Darlanak, hogy van egy kis probléma, hiszen a kísérletezések során elszabadult öt lény. A Shrinkatron szerkezetnek köszönhetően összetudja zsugorítani hőseinket (mi ez Drágám, a kölykök összementek!?) egy rövid időre, aminek hála kipróbálhatják az összes Hot Wheels járgányt, és legyőzhetik az öt fenevadat. Kissé bugyuta, inkább gyermekeknek szólnak ezek a rövid kis videók, de jópofa, hogy próbáltak a kampánynak egy kis storyt rittyenteni. A történet során a feljebb említett játékmódok (közel 90 verseny) váltakoznak és néha még hallenge-t is aktiválhatunk plusz jutalmakért cserébe (nyerjünk meg x versenyt bizonyos pályán, y típusú járművel).

A járgányoknál ritkaságukat tekintve megmaradtak a common, rare, legendary, super treasure hunt besorolások, de kiegészültek típusokkal, úgy, mint heavy duty, drifter, balanced, rocket, off-road, swift az öt jármű tulajdonság értékei alapján (speed, acceleration, braking power, handling, boost). A drifterekkel könnyebb csúszkálni, a heavy duty-k a nagydögök, amik könnyebben áthajtanak az akadályokon, míg a balanced autók kiegyensúlyozott értékekkel rendelkeznek.

Jelen epizódban is megtalálható a pályakészítő, a Track Room, amire óriási szükség van, ugyanis alapból csak öt különböző helyszínen élvezhetjük a száguldást. A dínó múzeumban, a hátsó udvaron, a MiniGolf pályán, a játékteremben és a benzinkúti étteremben döngethetünk alapból a kampány során. Jól érezhető, hogy többször hagyhatjuk el az ikonikus HW narancssárga pályaszakaszait, és akár fűben, homokban, vagy aszfalton is autókázhatunk (sokkal nehezebb az irányítás ilyenkor), de sokszor az is megesik, hogy fejjel lefelé kell zúznunk.

Drift, Dash, Jump

Online létrehozhatunk a haverokkal közös private lobby-t, de egyedül is megmérettethetjük magunkat a quick race vagy a mix mode többjátékos módokban. Utóbbiban plusz két új játékmódot üdvözölhetünk a Grab the Gear és a Clash Derby személyében. Az előbbiben össze kell szednünk fogaskerekeket, amiket a bankban kell leadnunk a magasabb pontérték reményében, míg az utóbbi Clash Derby-ben szorzókat lehet beszerezni és a győzelmet jelentő legmagasabb pontszámért ütközni kell az ellenfelekkel. Ha nem szeretnénk online játszani természetesen most is megtalálható az osztott képernyős helyi multi lehetősége is, akár négy fő részére.

A pályaszerkesztő (Track Builder) mint már említettük most is jelen van, és kiegészült néhány új pályaelemmel. Ha szeretnénk közzé is tehetjük online a kreálmányainkat, és természetesen mi is kipróbálhatjuk a más játékosok alkotta pályákat. Ezúttal is megkaptuk a visszajátszás lehetőségét, sőt még a fotó mód sem hiányzik, ahol lőhetünk pár ütős képeskét verdáinkról valamilyen hajmeresztő szituációban. Szomorú viszont az a tény, hogy sajnos új kameranézeteket most sem sikerült hozzá adni a rendszerhez.

Teljesen egyedivé varázsolhatjuk járgányainkat (a legendásakat kivéve) a Livery és a Sticker Editor segítségével. Az elsőnél a fényezést állíthatjuk be, míg a másodiknál matricákat helyezhetünk szeretett két és négykerekűinkre. Ha esetleg nem lennénk elég kreatívak, akkor használhatjuk mások alkotásait is, így a Mortal Kombat és Sonic matricákra is ráakadhatunk, sőt akár Buzz Lightyear vagy Pókember fényezésre is szert tehetünk. Az Unleashed Missions kihívásait teljesítve, mint, hogy ugorjunk negyvenszer, további kozmetikai cuccokra tehetjük rá a mancsunkat, melyekkel a profilunk alatti kártyát, taget és ikonunkat szabhatjuk testre.

Technikai oldalról megvizsgálva nem sok újdonsággal találkozni. Sőt, inkább grafikailag a PlayStation 5 játékkínálatában lévő nagyágyúkkal összevetve már elavultnak is tekinthető a vizuális megvalósítás. Körülbelül az első rész színvonalát hozza most is, így nem kell majd a beállításoknál azon morfondírozni, hogy a Performane vagy Fidelity módot válasszuk, mivel semmi lehetőségünk sincs. Színes, szagos, száguldós, de semmi több.  A hangeffektek egészen jól teljesítenek, ami nagy szó, elvégre a játékba pakolt zenei témák atom unalmasak. Nyilván a fiatalabbak a célközönség, de egy ilyen játékban sokat jelent az erős zenei támogatás.

A Sony jelenleg legerősebb konzolja kapcsán lehet és érdemes is beszélni a DualSense élményekről. A kontroller hangszórója akcióba lép ütközéseknél, lökdösődéseknél, ugratásoknál és boostolásnál is. Az említett esetekben a tenyerünkben is érezni fogjuk az adott pillanatokat köszönhetően az innovatív haptikus visszacsatolásnak, de a driftelések és a különböző útfelületek is más érzéseket keltenek az inger felvevő bőrfelületünkön. Az adaptív ravaszok viselkedése is tetten érhető, rendesen meg tudnak keményedni a gáz és fék aktív használatakor. Ezen szolgáltatások jelenléte okán már inkább megéri a PlayStationös verzióra benevezni.

Összegzés

A Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged sajna inkább érződik egy nagyobb DLC-nek, és az első rész finomhangolásának, mint egy teljesértékű folytatásnak. Minden apró újítás jót tett a játéknak, de igazából nem reformálta meg azt. Jó, hogy lehetőségünk nyílik ugrani és meglökni az ellenfeleket (bár irtózatosan dühítő tud lenni, ha ugráskor kilök az ellen a pályáról…), mert ez színesebbé teszi a versenyeket. Az is jó, hogy nem kell szenvednünk már a blind boxokkal, és sok játékkal simán kifarmolhatjuk a beszerezni kívánt járgányokat. Örvendetes, hogy vannak benne új játékmódok és nagyobb lett a választék az autók terén (motorok, quadok), de ennyi pénzért talán ez még mindig kicsit karcsú. Oké jönnek majd a fizetős DLC-ék új verdákkal meg pályákkal, akár új játékmódokkal, de nem valószínű, hogy ezek segítene majd az unalomba fulladáson, és repetitívvé váláson. Lehet, hogy egy múzeum a kisautók rövid leírásaival még jobban elhozta volna a nosztalgiát, vagy egy alacsonyabb árral több rajongót bevonzana a játék, de egy biztos, hogy még mindig piszok élvezetes a műanyag pályákon a pici kocsikkal csapatni.

Pozitívumok

Negatívumok

0 %
Szerkesztőnk értékelése

Oszd meg a cikket barátaiddal!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on skype
Skype
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Értékelj:

5/5