Suicide Squad: Kill the Justice League teszt – Ettől mindenki öngyi lesz?

Szerző: Game One Admin

2024.02.12.

Picivel több, mint nyolc évvel a remekül sikerült Arkham Knight után végre új Rocksteady játéknak örülhet a gamer társadalom, bár amióta kiderült, hogy Az öngyilkos osztag karakterei kerülnek a középpontba és egy looter shooteres live service game-ről van szó, a rajongók azonnal utálni kezdték a Suicide Squadot, esélyt sem adva a játéknak. Hét évnyi fejlesztés és az egy éves csúszás után lássuk mit tudott a kiadói nyomástól hátráltatott Rocksteady kihozni az új Suicide Squad: Kill the Justice League-ből.

A játék egy alapos tutoriallal kezd, ahol bemutatja a négy “gonosztevő” mozdulatait, és a harcrendszer alapjait. Először Deadshot bőrébe bújhatunk, aki egy jet pack segítségével tud repülni, majd átváltunk King Sharkra, aki nagyon nagyokat tud ugrani, majd a tahó ausztrál Captain Boomerang Flasht idéző bumerángos teleportálásait tanulhatjuk meg, és végül Harley Quinnt is terelgethetjük, aki Batmantől lopott drónja és grappling hookos pisztolya segítségével tud lengedezni. Mind a négy karakterünk képes a falon futni, duplát ugrani és közelharci támadásokat használni, valamint, ha a melee attack után azonnal lövünk akkor kritikus sebzést tudunk előidézni. Ha az ellenfélen páncél van akkor a lövésünk nem sebez és mindenképpen közelharci támadást kell alkalmaznunk, hogy sebezhetővé tegyük a lényeket.

Az oktatást követően választanunk kell a hőseink közül, akivel a Counter Shotot kell megtanulnunk, ami nagy hasznunkra lesz a harcok során, és minden ellenfélnél máskor tudjuk majd alkalmazni az L2+R1 gombkombináció lenyomásával. Amíg az életerőnket és lőszereinket lootolhatjuk a legyőzött ellenfeleinkből, addig a pajzs szintünket farmolnunk kell, ehhez lábon kell durrantanunk őket, amíg a fejük felett meg nem jelenik egy kék láng, akkor az R2 segítségével kiüthetjük belőlük a pajzs darabokat is. Ha mindent megtanultunk egy három perces csetepaté alakul ki, ahol alkalmazhatjuk a jól betanult mozdulatokat, sőt még az evade is előkerül, amivel megúszhatjuk a támadásokat, sőt, ha földet érés előtt nyomjuk meg az L3-at, akkor még egy hosszú csúszást is kivitelezhetünk.

Kergessük öngyilkosságba az Igazság ligáját

A történetünk hét nappal korábban kezdődik, amikor is Amanda Waller (akit Debra Wilson alakít, Cere a Jedi játékokból) az A.R.G.U.S. katonai szervezet őrült vezetője elmegy Arkham Asylumba, hogy kiszabadítsa hőseinket. Waller a kikötözött négy őrült elé oda tesz egy bomba injekciót, azzal az ajánlattal, hogy aki elsőnek megszerzi az kiszabadulhat a börtönből, de az öngyilkos osztag tagjai a dulakodás közepette beadják egymásnak a mikrobombákat, így “megalkotva” a Task Force X csapatát. Ezt követően az események Metropolisban, a jövő városába peregnek tovább, ahol Az Igazság Ligájának főhadiszállásán találják magukat, és ellopják a tutorialból már jól ismert közlekedési eszközeiket. Később kiderül, hogy Brainiac, az óriási Skull Shipből uralja a várost, és minden lakosát idegenlénnyé változtatta, az Igazság Ligája tagjait pedig agymosott gonosztevőkké formálta át. A Task Force X tagjainak az a feladata, hogy legyőzzék Az Igazság Ligáját és Brainiac-et ezzel megmentve a világot. Nagyjából ennyit érdemes tudni a történetről, ami egyébként a játék legerősebb része. Az átvezetőket remekül írták meg a Rocksteady-nél, a párbeszédek nagyon szórakoztatóak, jól működik a kémia a négy idióta karakter között. A Harley Quinnt alakító Tara Strong kiemelkedően teljesít, a face animation pedig, olykor Naughty Dog színvonalat hoz.

A Suicide Squad elsősorban egy online kooperatív játék, de botokkal egyedül is teljesíthető a kampány rész. A történet során ahogy haladunk előre és egyre több karakterrel találkozunk, úgy bővül a taktikai arzenálunk. Kapunk új képességeket és fegyver modifikációkat, sőt még egy három ágú képességfával is rendelkezünk. A missziók végén mindig megjutalmaznak valamilyen fegyverrel (akár közelharcit vagy gránátot), XP-vel, talent ponttal, különböző modokkal (Shield, Neck Bomb, Lucky Charm) és egyéb nyersanyagokkal.

Minden hős rendelkezik egy ultimate támadással, ami a Traversal Attack nevet kapta. Ez egy látványos karakterenként eltérő speciális támadás, amit bizonyos időnként az L1+R1 lenyomásával aktiválhatunk. Később a képességfán egyedi kivégző mozdulatokat is megnyithatunk, amik a Suicide Strike nevet kapták (négyzet + kör). A játék végefelé még egy fontosabb képességet lehet aktiválni, ami az időt lassítja le fél percre (Squad Ultimate, háromszög+kör). A képességfa leginkább csak passzív bónuszokat jelent, valamint a combo méterrel vannak összefüggésben (kombó szorzói változtatnak a támadási értékeinken), ha pedig nem lennénk elégedettek, akkor bármikor újra feloszthatjuk pontjainkat. Ha elérjük a maximális 30-as szintet az adott karakterünkkel, akkor megnyílik a Squad Skills, ahol további pontokat költhetünk el (mondjuk +0,5% életerő bónusz), szóval a story után is lesz hova dobálni képességpontjainkat.

A történet előrehaladtával több gonosztevő is csatlakozik Wallerhez és csapatához, náluk költhetjük majd el a missziók során kapott nyersanyagainkat. A Penguinnél craftolhatunk fegyvereket és egyéb bónuszokat adó tárgyakat, vagy javítgathatjuk (overhaul) a már meglévőket új sebzési értékeket vagy nagyobb tárat rakva kedvenc mordályunkra. Toymannél modifikációkat cserélhetünk az eszközeinken, míg Poison Ivy reinkarnációja különböző elemi hatásokat (tűz, jég, villám, méreg) ad a gránátunk és a közelharci fegyvereink számára.
Hőseink hat fegyvertípus (Heavy Weapon, Assault Rifle, Shotgun, Pistol, SMG, Sniper Rifle) közül választhatnak, igaz vannak karakter specifikusak. King Shark például csak a nagy dög fegyvereket használhatja, semmi pisztolykázás, ellenben Deadshot maroklőfegyverek és mesterlövész puskák használata terén jártas. A fegyver mellett minden csapattag rendelkezik egy egyedi közelharci fegyverrel, és mindegyikük használhat gránátot is.

Két átvezető videó között lényegében mindig az idegen lényeket kell gyepálnunk. Az ellenfél típusok száma a béka segge alatt van, ráadásul azt a néhány alap modellt kapjuk folyamatosan különböző változatokban. A Troppers lövöldözik, a Snipers képes megfosztani szuper ugrás képességünktől, a Scavengers agresszívabb, ránk ugró szemétláda, a Bombers, ahogy a neve is mutatja bombákkal operál, míg végül az óriási és félelmetes pusztító, a Destroyers egy több életcsíkos ocsmányság. A játék végefelé ezen lények Flash és Batman típusú változatai is előkerülnek, de összefuthatunk megátkozott tankokkal, ágyúkkal és helikopterekkel is, ahogy csápos bogyószerű lények is felbukkannak majd. Egyjátékos módban a bossok kifejezetten idegesítőek lehetnek, elvégre a gép vezérelte társaink lófüttyöt se csinálnak, így egyedül kell kínlódni az agymosott szuperhősök ellen. A Batman missziók kifejezetten változatosakra és szórakoztatóakra sikerültek, viszont a Brainiac elleni harc a többihez képest óriási csalódásnak számít (még akkor is, ha valahol érthető, hogy miért használták ezt a megoldást a fejlesztők).

A mellékküldetések (Support Squad Missions) lényegében a kampány alatt megismert öt-tíz perces missziók apró változtatással ellátott hétféle verziói. Sok esetben például ugyanazt kell csinálnunk csak mondjuk olyan feltétel mellett, hogy a lények csak akkor sebződnek, ha kritikus vagy gránátos támadást használunk. Gizmo esetében járműveivel apríthatunk, Poison Ivy esetében Daphne-t kell megvédeni, Toyman és Penguin buszába elfogott civileket (általában 3-4et) kell leszállítanunk, Hack kérésére terminálokat kell megvédenünk, végül pedig Lex Luthor csak annyit szeretne, hogy mindenkivel végezzünk. Ehhez hasonlóak a Rick Flagg missziók, de ott három körön keresztül gyűjteni kell az ellenségből kihulló Terminaut Data Cache-t. Ezeken felül az inkubátor pusztítás, az autó védős escort feladatok mellett még egy óriási ágyú megsemmisítésében is részünk lesz, mint elvégzendő küldetések.

A történet végeztével nekivághatunk az end game szakasznak, megjelenik a térképen a Mastery Levels és a már jól ismert Support Squad Missons-ök is visszatérnek. Előbbi esetében játékbeli valutát kell befizetnünk, amit más mellékküldetésekből tudunk kifarmolni (alternatív dimenzióban az Earth 2-ben és minél magasabb nehézségi szintet választunk, annál nagyobb lesz a jutalom is). Kérdés, hogy ez mennyire kevés, meddig maradhat ez szórakoztató, nem mindenki képes a jobb gearért cserébe eszementen grindolni. Nem árt, ha mihamarabb érkezik az első szezon. 

Metropolisban nem csak az agyatlan vérontás vár majd ránk, hanem bizony pár gyűjtögetni valóval is találkozhatunk. Elsősorban Rébusz városszerte szétszórt trófeáit zsákolhatjuk be, de kerületenként pár látványosságot is be tudunk scannelni, ha rájövünk Rébusz fejtörőire. Ezeken felül még ugribugri challengeket is teljesíthetünk időre, de napi jutalmakért cserében drónokat is likvidálhatunk, és civilek emlékeit (echoes) hallgathatjuk meg a város nevesebb helyszínein.
A kalandozásaink során Contractsokat (sebezz meg 3 ellenfelet ulti támadással) is elvállalhatunk nyersanyagok, XP és pénzjutalom fejében, amiket a harcok során van lehetőségünk teljesíteni. Sőt a combo méterünket is növelhetjük, és maximális életerőt, és pajzsot is kaphatunk, ha elvégezzük a harcok során megjelenő opcionális Combat Flair Challenge feladatokat (csúszás közben találj el öt ellenfelet, hajts végre egy suicide strike-ot).

Látványos öngyilkosság vagy öngyilkos látvány?

A játék grafikailag kicsit kopottasnak hat PlayStation 5-ön, de így is egész szépen fest Metropolis, a karakterek pedig egyenesen gyönyörűek, főleg az átvezető videók során. Nincsen lehetőségünk grafikai módok közül választani, de konzolokon célzott 60 FPS-t kapunk 1440p és 2160p közötti felbontáson. Néha érezni röccenéseket, de ezek tényleg csak 1-2 FPS esést jelentenek, ráadásul inkább az ugribugri részek alatt, és nem a nagy harcok során. A DualSense ezúttal is marha jó lett, főleg a hatlövetű darálása élvezetes, ami brutál mód megrezegteti az irányítót. A közel harci támadások vagy a shoti lövéseinél pedig rendesen felkeményedik a ravasz, sőt egész sok hangeffekt szól az irányító hangszórójából is. Egy biztos, a harcok piszok gyorsan merítik a kontrollert, úgyhogy nem árt betárazni egy másikat is.

A legtöbb problémát a hanghibák jelentették. Nem egyszer a nagyobb harcok során hangkimaradások jelentkeztek, de sajnos volt egy olyan eset is, amikor az egyik átvezető nem akart elindulni, aztán mikor sikerült neki teljesen elcsúszott a hang. Olykor egy-egy bug is felütötte a fejét. Megesett, hogy beragadtak az ellenfelek valahova és percekig kellett keresgélni őket (lehet ezért került a játékba a d-pad lefele gombjának funkciója, ami megmutatja az ellenfelek tartózkodási helyét). Amúgy ezeket az apró hibákat leszámítva a szinkron remek, a karaktereknek nagyon el lett találva a hangja, és még a zene is királyra sikerült. Fontos megemlíteni, hogy szegény Kevin Conroy egyik utolsó szerepét hallhatjuk itt Batmanként, a játék végén pedig megható módon emlékeznek meg róla a fejlesztők. Nyugodjon békében! 🙁

A játékban vásárolható valuta, de egyelőre csak kozmetikai cuccokra lehet elkölteni, a játékot befolyásoló előnyt szerző dolgokra szerencsére nem. A szezonok során ez persze változhat, és benne van a pakliban, hogy a sztori DLC-kért vagy egyes karakterekért fizetnünk kell majd a jövőben, de egyelőre jó hír, hogy a következő hónapban érkező Joker ingyenes tartalom lesz.

További negatívum, hogy a matchmaking változó sikerrel működött, volt, amikor egy társ megtalálásáért is alaposan megküzdött, de többségében azért viszonylag gyorsan összerántotta a csapatot. Totális véglet pedig az volt, mikor magát a játékot se lehetett elindítani PlayStation 5-ön a fránya szerver problémák miatt. Keserű konklúzió, hogy az élő társakkal folytatott online játék, csak nagyon ritkán volt élvezetes az egyjátékos offline daráláshoz képest, ugyanis rendszerint szétcsúsztak a kivégző mozdulatok, arról nem is beszélve, hogy sokkal kötöttebb ilyenkor a játék. Nem mehetsz akármerre, és missziót is csak a vezető tud elindítani, a többiek csak javaslatot tehetnek. Leginkább az end game Mystery Levels küldetései során volt élvezetes az online csapatos móka, mert így a nehezebb szinteket is lehetett teljesíteni. A közös missziók végén győztest hirdet a játék, szóval pontokban méri, ki hogyan teljesítette az aktuális feladatokat.

Összegzés

A Kill the Justice League nem lett egy borzasztó játék, de jócskán vannak hibái. A karakterek humorosak, a harcok pörgősek és egészen élvezetesek, az átvezető videók pedig rendkívül hangulatosra sikerültek. Viszont a Support Squad Missionök szörnyen repetitívek lettek, a játék pedig technikai gondokkal is jócskán küzd (bugok, fps dropok, hanghibák), és ha az összképet nézzük csak egy nagy katyvaszt kapunk. A 70 eurós árcédula egy 10-15 órás kalandért pofátlanul sok, de hátha az ingyenesen érkező további tartalmak (márciusban jön Joker) miatt érdemes lesz ellátogatni az idegenek által megszállt Metropolis utcáira. Aki imádja a DC univerzumot annak kötelező adnia egy esélyt a Suicide Squadnak, viszont a többiek nyugodtan várhatnak egy kicsit, amíg több tartalmat vagy egy nagyobb leárazást kap a játék, elvégre ár / érték arányban rommá veri Perzsia hercegének legutóbbi metroidvaniás kalandja.

Pozitívumok

Negatívumok

0 %
Szerkesztőnk értékelése

Oszd meg a cikket barátaiddal!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on skype
Skype
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Értékelj:

5/5