Tavaly augusztusban leplezték le az Ember Lab kifejezetten látványosnak ígérkező akció-kalandjátékát, amely a Pixar animációs filmeket megidéző látvánnyal szinte azonnal megvett bennünket. A játékban Kenát (kéjnát) a lelkek fiatal védelmezőjét alakíthatjuk majd, akinek feladata a természet egyensúlyának visszaállítása lesz, miközben azt is ki kell derítenie mi történt száz évvel korábban egy elhagyott faluval.
A kétezer-kilencben alapított Ember Lab mindössze tizenöt állandó munkatársat foglalkoztat. A Mike és Josh Grier vezette stúdió kezdetben animációs projekteken dolgozott, legismertebb munkájuk a The Legend of Zelda: Majora’s Mask alapján készített Terrible Fate című rövidfilm. A játék központi alakja a címszereplő Kena, aki képes kapcsolatba lépni a szellemekkel. Bár nem kapunk teljesen nyitott világot, azért a felfedezésre nagy hangsúly kerül, a fejlesztők megfogalmazása szerint „szabad lineáris élményben” lehet részünk. A játék kitalált világát több keleti helyszín (pl. Japán és Bali) ihlette, a különböző helyszíneket egy elhagyatott faluból kiindulva járhatjuk be. A bemutatók alapján nem leszünk teljesen egyedül az utazások során, ugyanis a ROT névre hallgató apró lények, mindenhova elkísérnek bennünket. Az apróságok nemcsak cukik, hanem hasznosak is… számos olyan feladatot kapunk majd, amiket csak a segítségükkel tudunk teljesíteni.
A felfedezés és rejtvényekre építkező akadályok mellett bunyózni is fogunk, Kena egyszerűbb és összetettebb védekező és támadó kombókat is használhat, illetve botjából íjat is tud majd fabrikálni. Kena a korai változatokban nyolc-kilenc éves volt, azonban az alkotók úgy érezték, hogy a cselekmény érettebb főszereplőt igényel. Eredetileg kevesebb harci képessége volt, főként ügyességére és ROT barátaira támaszkodott. Szintén érdekesség, hogy a karakter eleinte hosszú köpenyt viselt, azonban ez az animáció során nem festett jól, ezért aszimmetrikus ruházat mellett döntöttek. A játékban felbukkanó szimbólumokat a japán és délkelet-ázsiai kultúrák ihlették.
A fejlesztést a csapat Unity motorral kezdte, amit azonban elég hamar a negyedik generációs Unreal motor váltott. A művészeti munkákban komoly részt vállalt a Sparx animációs stúdió, akik a csodálatosan festő világ kialakításán dolgoztak. A játék PS4 és PS5 konzolokra is elkészül, utóbbi esetében több megjelenített karaktert, valamint még fejlettebb vizuális prezentációt ígérnek a készítők. Bár a játék az eredeti elképzelések szerint a PS5 egyik nyitócíme lett volna, sajnos a járvány ezúttal is bekavart, ezért a végső simításokat otthoni környezetben kellett befejezni. Kena kalandja az ígéretek szerint márciusban kerülhet a boltokba, az említett konzolok mellett az EPIC rendszerén keresztül asztali gépekre is elérhető lesz.
Ez a honlap cookiekat használ annak érdekében, hogy a legjobb felhasználói élményben legyen része böngészés közben. A cookie információk a böngészőjében kerülnek tárolásra, és olyan funkciókat hajt végre, mint például felismeri Önt, amikor visszatér a weboldalunkra, vagy segít a csapatunknak annak megértésében, hogy a webhely mely részeit találta érdekesnek és hasznosnak.
A cookie-beállításokat a bal oldalon található fülek navigálásával szabhatja személyre.
A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.
Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.
Funkcionális sütik
Ez a webhely a Google Analytics-et használja anonim információk gyűjtésére, mint például az oldal látogatóinak száma és a legnépszerűbb oldalak.
A cookie engedélyezése lehetővé teszi, hogy javítsuk honlapunkat.
A feltétlenül szükséges sütiket mindenkor engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.