RIDE 4 – Féktelen történet

Szerző: R4bbit

2021.08.17.

A THQ Nordic családhoz tartozó Milestone a legnagyobb olasz játékstúdió, amely főként hullámzó minőségű versenyjáték sorozatokról ismert. A taljánok a Superbike és MotoGP széria mellett alkalmanként, egy harmadik motoros sorozatot is pátyolgatnak, aminek harmadik felvonása két éve hagyta el az istállójukat. Furcsamód a RIDE sorozat a stúdió jobban sikerült munkái közé tartozik, a második résszel végre sikerült irányba állni, míg a harmadik etap már kézzelfogható fejlődést mutatott. Ilyen előzmények után pattantunk újra nyeregbe.

Nem tudni milyen indíttatásból, de a készítők úgy érezték a negyedik felvonásban nincs szükség oktató módra. A pilóta létrehozása után azonnal egy seggrakéta nyergében találjuk magunkat és az órával versenyezve ismerkedhetünk a rendszerrel. A megfelelő szintidő teljesítése után eldönthetjük melyik régióban szeretnénk koptatni az aszfaltot. Összesen harminc tengerentúli, európai és ázsiai helyszín kapott helyet a játékban, amihez később a kiegészítőkkel érkezik majd néhány új pálya.

Karrier módban a begyűjtött kreditekből vásárolhatunk újabb mocikat, ahogy a fejlesztésekre is a virtuális valutából kell áldozni. A rendszer indirekt módon kényszerít bennünket, hogy mindent kipróbáljunk, ugyanis a szintlépéshez minden pályán teljesíteni kell legalább az alapvető minimumot. A futamok általánosságban klasszikus aszfaltcsíkon zajlanak, nagyon ritkán mehetünk ki pl. utcára versenyezni, ami nem feltétlen tesz jót a változatosságnak.

A fizikát érezhetően alaposan megpiszkálták a srácok, kezdetben a különböző rásegítésekkel is nehéz értékelhető köröket futni. A motorok nehezen lassulnak, mintha túl hosszúra hagyták volna a féktávokat, ráadásul a rendszer is hajlamos tanácsaival beinteni. Az első időmérő futamokat érdemes komolyan venni, próbálgatni a verdákat, ugyanis a játék a legkisebb hibát is könyörtelenül bünteti. A kanyarok lecsípése büntető pontot ér, de vannak olyan feladatok, ahol elég egy apró kihagyás és mehetünk vissza a rajtvonalhoz.

A rendszer ráadásul hatványozottan szívat, ugyanis tesztek esetében addig nem léphetünk tovább, amíg az előzőt legalább bronz szinten ne teljesítettük volna. További érdekesség, hogy bár a nehézségi szint skálázható a futam teljesítéséhez szükséges szintidő nem változik. A fizika mellett a versenytársakat kezelő mesterséges intelligencia is érdekesen dolgozik. A srácok végtelen agresszívek, minden szívfájdalom nélkül taszítanak partvonalra, szorítanak ki a kanyarokban. Ezeket persze mi is viszonozhatjuk, ráadásként retorzió nélkül… no comment.

A játék alapvetően nem csúnya, nem mintha egy-egy verseny folyamán túl sok lehetőség lenne nézelődni. A változó időjárás és különböző napszakok is hangulatos kulisszát biztosítanak, szakadó esőben és cikkázó villámlás mellett csapatni, minden nehézség ellenére szórakoztató dolog. Sajnos a bukások utáni eseményeket még mindig nem sikerült rendesen animálni, emberünk kis idő múlva újra nyeregben találja magát, mindenféle átmenet nélkül. A hangok jellemzően rendben vannak, zene futamok alatt nincs, csupán a motorok bőgnek szakadatlan.

Összegzés

A RIDE 4 igazság szerint jó is lehetne, de néhány buta döntés könnyen demoralizálhatja a játékosokat. Bár a szimulátoros jellemzőkkel tarkított árkád irányítás szokható, ugyanakkor a mesterséges intelligencia ostobasága nagyon frusztráló. A karrier rendben van, az endurance mód jóféle, bár a változatosság nem tartozik az erősségek közé. Valahogy az előző rész kevésbé konzervatív módon tálalta az eseményeket. Az új felvonás tehát hozott is meg nem is… mindenki eldöntheti, hogy az újítások megérnek-e tíz-húszezer forintot.

Pozitívumok

Negatívumok

0 %
Szerkesztőnk értékelése

Oszd meg a cikket barátaiddal!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on skype
Skype
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Értékelj:

5/5

Címkék: , , , , , ,