Játékok, amit ebben az évben vártunk…

Szerző: Game One Admin

2021.09.01.

Nem újdonság, hogy globális járványhelyzet miatt a stúdiók nagy része home officeban dolgozik, aminek koordinálása nem egyszerű feladat és könnyen elúszáshoz is vezethet, de a teljes ipart, még a konzolgyártást is befolyásoló vírushelyzet okán a fejlesztő/kiadók inkább kivárásra játszanak és számos nagyobb cím megjelenését halasztották el. Listánk most azokat a játékokat gyűjti össze, amikhez már biztosan nem lehet szerencsénk 2021-ben.

FORSPOKEN (Kiadó és fejlesztő: Square Enix / Luminous Productions)

A Square Enix gondozásában formálódó, korábban Project Athia név alatt futó, külső nézetes akció-szerepjáték különleges látványvilága és ígéretes harcrendszere miatt került fel a bakancslistánkra. A Luminous Productions játékában egy különleges képességekkel rendelkező lányt fogunk alakítani, akinek egy sárkányokkal és más kreatúrákkal megpakolt világban kell helytállnia egy több szálon futó, érzelmes sztori keretében. Frey Holland megformálását a stúdió Ella Balinskára bízta, aki főként televíziós produkciókból, vagy az új Charlie angyalaiból lehet ismerős.

THE LORD OF THE RINGS: GOLLUM (Kiadó és fejlesztő: Big Ben, NACON / Daedalic Ent.)

A német Lucas Arts-ként is hivatkozott Daedalic Entertainment eddig nagyon sokat tett a kalandjáték műfajért, és a csapat lassan már két éve határozta el, hogy játékot húz a drágaszágot hajszoló Gollam figurája köré, hogy egy kicsit más perspektívából is megmutassák Tolkien fantázia-birodalmát. A történet szerint Gollamot Barad-dúr börtönében tartják fogva, innen veti magát Mordoron keresztül az Egy Gyűrű után. Az elsősorban a sunnyogásra és cselvetésre építkezik, ami persze nem jelenti, hogy híján leszünk a feszült pillanatoknak.

PRAGMATA (Kiadó és fejlesztő: Capcom / Capcom)

Sajnos a Capcom sci-fi akciójátékáról túl sok infó nem áll rendelkezésre, de az új generációs konzolokra és PC-re készülő cím az alkotók szerint maximálisan ki fogja használni a legújabb eljárásokat, legyen szó a ray-tracingrő, esetleg a Dual Sense támogatásról, és egy magával ragadó környezetet ígérnek. A sztori szerint a Holdon kalandozhatunk majd, egy disztópikus jövőben, lesznek humán és idegen technológiákra támasztott kütyük, megmagyarázhatatlan anomáliák és különleges képességekkel rendelkező kislány. Reméljük a jövőre tényleg megérkezik.

HOGWARTS LEGACY (Kiadó és fejlesztő: Warner Bros. / Avalanche Software)

Nagyjából két éve jelentették be, hogy az 1800-as évekbe kalauzoló Harry Potter univerzumra támasztott szerepjátékot készít a Warner és az Avalanche Software. A játékban Roxfortban kell kitanulni a mágia minden fortélyát, egy általunk megalkotott karakter bőrébe bújva. Az ígéretek szerint ismerős és új karakterek is felbukkannak majd, számos mulatságos és komolyabb kalandban lehet részünk. Bár az eredeti elképzelés szerint a játék premierje tavaly lett volna, kreatív okokra hivatkozva a stúdió időt kért, hogy tovább polírozhassa a címet. Jelen álláspont szerint a bemutatóra hozzávetőleg egy év múlva kerülhet sor.

A PLAGUE TALE: REQUIEM (Kiadó és fejlesztő: Focus Home / Asobo Studio)

Az Asobo Studios szinte teljesen fű alatt jelentette meg annó az A Plague Tale: Innocence című játékot, ami kiváló narratívával, jól adagolt tempóval, szívmelengető és drámai elemekkel meghatározó játékélményt kínált. A siker tükrében a folytatás fejlesztését már sokkal nagyobb figyelem övezi, a stúdió pedig igyekszik megszolgálni a bizalmat. Ismét Amicia és Hugo lesznek a központi figurák, a narratíva és a játékmenet alapvetései sem változnak, azonban a vizualitásra még nagyobb hangsúly kerül, ahogy a korábban kifogásolt játékelemek módosítására is sort kerítenek.

S.T.A.L.K.E.R 2 (Kiadó és fejlesztő: GSC GameWorld / GSC GameWorld)

Másfél évtizede jelent meg a S.T.A.L.K.E.R – Shadow of Chernobyl, ami gyorsan térképre helyezte a korábban stratégiai játékokban utazó GSC GameWorld csapatát. A második felvonás lehet, hogy szerencsétlen csillagzat alatt született, de halasztgatások után három évvel ezelőtt leporolva újra előkerült. A Zónába egy második robbanást követően térhetünk vissza, nyílt világban vadászhatunk értékes ereklyékre mutánsok, anomáliák és egymással háborúzó frakciók kereszttüzében. Az alkotók rengeteg felszerelést és egy szerteágazó történetet ígérnek, mindezt rendkívül látványosan csomagolva valamikor jövő április környékén.

STARFIELD (Kiadó és fejlesztő: Bethesda / Bethesda Game Studios)

A Starfield a Bethesda Game Studios álomprojektje, nagybetűs szerepjáték, amit közel három éve jelentettek be. A játék alapjai állítólag már negyed évszázadosak, de a korabeli technológia egyszerűen képtelen volt kiszolgálni a nagyratörő elképzeléseket. Több száz évvel a jövőben járunk, és egy úgynevezett Constellation tagjaként járjuk a világűrt. A fejlesztők szeretnének mindenre kiterjedő szabadságot biztosítani a játékosoknak, ami a karakterek megalkotásán túl a játékmenetben is megnyilvánul majd. Ígéretekben nincs hiány, s ugyan a játéktér mérete nem lesz kiemelkedő, összetettségben állítólag verni fog mindent.

ELDEN RING (Kiadó és fejlesztő: Namco Bandai / FromSoftware)

Hosszú hallgatás után az E3 rendezvényen végre megmutatta magát a From Software keményvonalasnak ígért akció-szerepjátéka. A George R. R. Martin által megálmodott nyitott világú játék egy rendkívül erőteljes és hangulatos alkotást feltételez, bár egyesek szerint az Elden Ring nem több, mint egy open world Dark Souls. Nagyobb hangsúly kerül a szerepjátékos elemekre, a From Softwarere jellemző keménység mellett. A stílusunkat rengeteg csonkolásra alkalmas eszköz, harcmodor és varázslat segítségével alakíthatjuk ki, a remélhetőleg év elején érkező alkotásban.

Oszd meg a cikket barátaiddal!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on skype
Skype
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Értékelj:

5/5