Hot Wheels Unleashed – Életre kelt matchboxos versenypályák
Szerző: Game One Admin
2021.10.06.
Mario Cart, Micro Machines, Rock and Roll Racing, ha ezek a címek mondanak neked valamit, akkor két tényt máris elkönyvelhetünk. 1. Kurva öreg vagy, és ráadásul egy igazi kocka, mert a ’90-es évek óta képben vagy a videojátékokkal. 2. Több, mint valószínű, hogy kedveled a kis autós gyermekded száguldozásokat. Na jó, lehet kicsit túloztam a gyermekdeddel, mert simán beleférhet ebbe a témakörbe az összes elmebeteg arcade száguldozó bitkupac. Most az olasz Milestone csapata készített újabb videojáték adaptációt a Hot Wheels licence alapján, ami nem is jöhetett volna jobbkor, pont még időben beelőzve a Forza Horizon ötödik mexikói kirándulását.
A Hot Wheels Unleashed játékmenete talán leginkább a bevezetőben már említett Micro Machineséhoz hasonlítható, elvégre itt nincs lutri, hogy ki milyen power-upot szerez az utolsó kör célegyenese előtt, és aljas módon kiszopat az első helyen egy hátulról érkező rakétával, hanem a verda képességeinek a megfelelő alkalmazása és a játékos ügyessége határozza meg a végső eredményt. A nagy lófa*zt! Itt is van azért váratlan esemény, ugyanis a pályákon valamilyen környezeti elem alaposan megnehezítheti a dolgunkat (de az előző mondat többi része azért igaz 😊). A hétköznapi útterelő táblák mellett előfordul, hogy egy bazi nagy pók köpködi tele a pályát lassító hálókkal, így azért nem csak a gyors kanyarvételek fogják meghatározni az végső sorrendet.
Hibázás esetén leginkább a gyors restart a jellemző, de aki szereti a kihívást gyorsan a mezőny után eredhet, mert egy kis szerencsével és jó turbó menedzsmenttel még foghat jó eredményt. A négyféle nehézségi szint kapcsán senkinek ne legyenek hiú ábrándjai, a kezdeti alap verdákkal nyugodtan induljunk csak easy fokozaton, mert értetlenkedni fogunk a medium esetében, ha még a dobogóra sem jutunk fel. A száguldás érzése és a méretarányos megvalósítás mesteri hangulatot kölcsönöz a játéknak, valamilyen oknál fogva azonban kamera nézetekkel nem készültek számunkra, gondolták ne variáljunk, inkább tapossuk a gázpedált. A nyerő taktikához elengedhetetlen a driftelés és boostolás profi ütemezése, sose álljon bent teli turbó készlet, mert akkor már veszítünk a termelés esetében. Az autók nem csak gyorsaság, sebesség, fékezés és irányíthatóság terén térnek el egymástól, hanem a turbó alkalmazásának módja és feltöltésének mennyisége kapcsán is.
Zsákbamacska Hot Wheels módra
A márka 53 éves története során ikonikus modelleket vonultatott már fel, így itt sem kell meglepődni, mikor elénk ugrik egy Rodger Dodger, egy Twin Mill, egy Bone Shaker, vagy egy Batmobile, Snoopy kutyaólas szörnyetegéről már nem is beszélve. De tutkó, hogy legtöbben a Vissza a jövőbe DeLoreanjét vagy a Knight Rider K.I.T.T.-jét vezetgetnék leginkább. A kampányként (Hot Wheels City Rumble) szolgáló várostérkép utcáin, a hálószerűen elszórt versenyeket két szinten teljesíthetjük, kezdetben csak az alap elvárásokat tudjuk majd zsebre tenni, míg be nem szerzünk egy brutkó járgányt. A sima Quick Race és Time Attack futamok mellett meg kell oldanunk pár rejtvényszerű, adott paraméterekhez kötött titkos futamot és majdnem féltucat Boss Racet is, melyek az átlagnál hosszabb és nehezebb terepeket kínáló tétversenyek. A versenyeken elért jó eredményeink után kapjuk a fizetőeszközként szolgáló fogaskerekeket és érméket, az újabb kozmetikai elemeket, na és persze a legfontosabbat, a meglepi autókat rejtő Blind Boxokat is.
A fizetős lootboxok nem egyszer kicsapták már a biztosítékot a játékostábor esetében, viszont a Hot Wheels kapcsán kedvelhető a koncepció, igaz a tizedik óra környékén már sok anyázást generálhat. A versenyek után jó esetben loot box és nagymennyiségű HW pont és csavarkerék üti a markunkat, és néhány küzdelmes futam után megkezdődhet a dobozok nyitogatása és a drukkolás, hogy behúzzunk az átlagosnál valami ritkább fenevadat (common/rare/legendary/super treasure hunt). A gyűjtött pontunkat költhetjük blind box nyitásra, és simán megeshet, hogy már a garázsunkban lévő járgány robban elénk a drága dobozból.
Kis kompenzáció, hogy duplikált verdákat hasznosíthatjuk (a szétbontás mellett valutáért cserébe el is adhatjuk), a fogaskerekekből pedig a kedvenceink továbbfejlesztésére költhetünk. Az egyszerre izgalmas és idegesítő rendszer könnyedén háttérbe szorulhat, ha a játék korai szakaszában behúzunk valami igazán extrém vasat, és akkor már a nehézség sem lesz annyira mérvadó. Aki egyébként nem szeret kockáztatni, annak van lehetősége fix ajánlatokból is választani valamilyen új szekeret, ezek az ajánlatok 4 órányi gameplay időt követően rendszeresen frissülnek. Lehet sokan nem fogják szeretni ezt a fajta lutri mechanikát, de talán már annak is örülhetünk, hogy nem kötötték az igazán értékes versenyautókat mikrotranzakciós feltételekhez. Kitartó farmolással sok mindent meg lehet szerezni.
Játékos szemszögéből jelentőségteljes, hogy a Hot Wheels City Rumble névre keresztelt egyjátékos kampánymód mellett az online többjátékos küzdelmeket favorizálók számára a netes versenyek mellett, adott még az osztott képernyős móka lehetősége is. Mielőtt még valaki feltenné a nagy kérdést, hogy csak ennyit tud az Unleashed, akkor azoknak üzenjük, hogy bizony nagyon NEM (játékmódok terén mondjuk igen, de ezt csak halkan súgjuk meg). Szinte totálisan mindent a kedvünkre paraméterezhetünk, egyedi festéseket kreálhatunk a kedvenc verdáknak (Livery Editor) és akkor a pályaszerkesztőről (Track Builder) vagy a teljesen kedvünk szerint berendezhető alaksorról (Basementben lakverendezőset játszhatunk) már nem is beszélve. Profi részletességgel alkothatunk, a kreatív felhasználók sok kellemes percet okozhatnak majd a többi játékosnak, ugyanis a létrehozott alkotásokat megoszthatjuk a nagyközönséggel.
A versenyek kifejezetten túlfeszített módon pörgősek lettek, ezért van talán, hogy egy-egy hiba azonnal hazavágja a versenyt (felakadás egy pályaelemben, egy versenytárs fellök minket). A hibázni nem szerető, túlságosan okosnak magát nem megjátszó gépi intelligencia sem segíti a változatos futamokat és az ugratók is rendesen megdobhatnak így, ha nem jön össze a levegőben a korrigálás, akkor könnyedén a pálya szélén szopikázhatunk egy nagyot és reménytelenül loholhatunk a mezőny után, még medium fokozaton is.
Égetően forró kerekek
A pályaszerkesztésre egyébként egy rossz szavunk sem lehet, annál inkább a tervezőkre, akik nem voltak képesek a kicsit kevésnek számító, féltucat helyszínnél (a kampányban ráadásul csak 5 szerepel) többet létrehozni. Persze bazi nagy terepekről van szó, a Kampusz területén is akár több termen keresztül kígyózhat a pálya, ahogy a felhőkarcoló építésiterülete is rengeteg lehetőséget rejt az óriási ugratókon felül is. A Milestone sosem végzett ennyire alapos munkát, ugyanis ha kizuhanunk a megadott útvonalról, akkor nem dob azonnal vissza a reset car, itt kérem simán bejárhatjuk a tiltott övezetet is, igaz nem sok értelme van. Tök jó ötlet lett volna, ha elrejtettek volna néhány extra gyűjtögetni valót a pálya nem játékterein. A Hot Wheelses versenypálya elemeken felül sokszor a játszótérként szolgáló egyedi környezet nyújtotta lehetőségeket is beépítették, de a villogó gyorsító sávok megtalálása (a pirosak lassítanak), a gravitációs mezők segítségével a falakon való száguldás, vagy a fejtetőre állásból való átfordulás, így is okoznak majd kellemes pillanatokat.
Nagy kérdés, hogy az előző és a jelenlegi generációs konzolok között, milyen különbségek tapasztalhatók. Sajnos ki kell mondanunk, hogy szinte semmi eget rengetőt nem tapasztalni, csak alap dolgokra kell számítani. Sokat javul az új konzolokon a töltési idő, látványosabb a nagyobb felbontás, dögösebb a bevilágítás, és stabilabb a pörgős gameplay is. Nincs agyon reklámozva még PlayStation esetében sem, hogy mikre lehet számítani az ötödik konzolon, pedig kicsit az adaptív ravaszok és a haptikus visszacsatolás is képviseltetik magukat. A kontroller hangszórója is aktiválódik egyes effektek hatására, viszont a grafika az előz konzolokon sem drasztikusan rosszabb. Még az újlenyomatokat is észre lehet venni a matchboxokon vagy a maszatokat a szélvédőkön, a fotó módban érdemes jól ránagyítani a részletekre. Az előző generáción olykor élsimítási és textúra betöltődési problémák jelentkezhetnek.
Na, de kicsit panaszkodjunk is már, sőt merhetünk talán kurvára kiakadni is, mert az alap majdnem 70 jármű mellé már most bejelentették, hogy három DLC csomaggal fogják bővíteni a játékot és az újabb verdák, a pályaszerkesztőt bővítő elemek mellett, még plusz helyszínekre is számíthatunk. A későbbi járgány csomagok között pedig számíthatunk a hivatalos licencek, mint az Aston Martin, a Corvette, a McLaren vagy a BMW mellett Superman, Street Fighter, Batman és még a Teenage Mutant Ninja Turtles harcművész tekik furgonjára is feltéve, ha tele vagyunk lével. Már biztos, hogy érkeznek az ilyen típusú játékoknál népszerű szezonok és még idő limitált kihívásokat is ígértek új autókkal és speckó rewardokkal. Várhatóak ingyenes tartalmak is, de mindenkit a drága DLC csomagok fognak motiválni, ügyesen ki van ez találva, gazdaságosnak kell lenni.
Összegzés
Aki emlékszik még annó a Micro Machines hangulatára, az rá fog kapni a Hot Wheels legújabb adaptációjára is. A kisautókkal való száguldozás sem igazán nagy újdonsággal nem rukkolt elő, mégis egy tökös arcade verseny game lett, egy őrült csapatás, ami váratlanul repesztett be attól a Milestonetól, akik éves szinten 3-4 hivatalos motoros alkotást dobnak piacra. Most elsősorban a casual playerek / a fiatalabb korosztály volt megcélozva és semmivel sem sikerült rosszabbra ez a zsáneri kikacsintás a kétkerekű szériákhoz képest. Erős nosztalgiafaktora révén széles korosztályt szólíthat meg, egy üdítő móka a család hímenmű egyedei számára.
Pozitívumok
Baromi király Hot Wheelses hangulat
Részletes testreszabhatóság és alkotási lehetőség
A loot box rendszer drukkolós előnyei…
Negatívumok
…és az összes idegesítő hátrányai
Fösvény módon kevés helyszín és játékmód
Túlzottan büntetik a hibázás
A játék későbbi szakaszában már idegesítő, hogy semmi új verdát nem dobnak a loot boxok
Ez a honlap cookiekat használ annak érdekében, hogy a legjobb felhasználói élményben legyen része böngészés közben. A cookie információk a böngészőjében kerülnek tárolásra, és olyan funkciókat hajt végre, mint például felismeri Önt, amikor visszatér a weboldalunkra, vagy segít a csapatunknak annak megértésében, hogy a webhely mely részeit találta érdekesnek és hasznosnak.
A cookie-beállításokat a bal oldalon található fülek navigálásával szabhatja személyre.
A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.
Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.
Funkcionális sütik
Ez a webhely a Google Analytics-et használja anonim információk gyűjtésére, mint például az oldal látogatóinak száma és a legnépszerűbb oldalak.
A cookie engedélyezése lehetővé teszi, hogy javítsuk honlapunkat.
A feltétlenül szükséges sütiket mindenkor engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.