Dolmen – Egy újabb Dark Souls kihívót vittünk próbakörre

Szerző: Game One Admin

2021.12.19.

Valamit nagyon eltalált a From Software, mikor megalkotta a Demon’s Souls alapjait és tovább tökéletesítette a koncepciót a 2011-es Dark Souls kapcsán. Tökéletesen szembe mentek a trendekkel és a játékosok butításának, állandó jutalmazásának az inverzét, azaz a kegyetlen szopatást tették meg a koncepció központi elemének. Persze mindez csak a fedezékekben visszatöltődő életerők korszakában számított büntető pofonnak (az állandó feszült összpontosítás, higgadt és megfontolt harci stratégiázás igazságos elveken működött, a szopatást rendszerint a játékosok agyatlansága vagy egyszerű bénázása eredményezte), a videojátékok aranykorában kegyetlenül meg kellett küzdeni a sikerért, így nem csoda, hogy egyre komolyabb rajongótábora alakult ennek a szokatlan megközelítésnek.

Az elmúlt évtizedben több tucatnyian próbálták saját elképzeléseikkel feldobni a zsánert, volt próbálkozás anime stílusban a Code Vein esetében, kaptunk gótikus, viktoriánus korabeli Bloodborne-t, science fiction stílusban harcolt a The Surger és távolkeleti ízvilággal, szamuráj karddal csapott le a Nioh és a Sekiro is. A független alkotások közül számos zseniális 2D-s gyöngyszem született, remélhetőleg sokatok számára ismerősen cseng a Hollow Knight, a Blasphemous vagy a Dead Cells neve. Nagyon úgy fest, hogy nem csökken a lelkesedés, ezúttal a Massive Work Studio próbálkozik a már ismert alapokra egy új világot építeni és a sci-fi horror hangulatot megidézni, a valamikor jövőre megjelenő Dolmen című alkotásukban, amit volt szerencsénk pár óra erejéig kipróbálni.

A kifejezetten fiatal, 5 esztendős Brazil csapat a világ, a környezet megalkotása terén a legtöbb inspirációt talán az Alien filmekből merítette, a rovar szerű, csótány lények irtása mellett, az Alienek különös élővilágának rideg, bordás, nyálkás környezeti elemeivel való hasonlóság is tagadhatatlan. A környezet a darkos, morózus, idegen lények trutymákjától csillogó felépítése és rombolható tojásai ismeretlen világokat idéző kísérteties atmoszférákba pácoltak, de akadnak természetesen sterilebb, űrállomások felépítését idéző terepek is. Nyilván a sötét horrorisztikus miliő lesz a dominánsabb, amiben jól illeszkednek a próba verzióban is látható, leginkább insectoid szerű, csápos csótányszerű dögök, és az sem lesz ritka, hogy hatásvadász jump scare megoldással dobják őket a nyakunkba. A főellenségek sem maradnak le az étlapról, és ha azt mondom, hogy az Aliens mozi hatalmas Alien királynőjével igen komoly hasonlóság vehető észre, akkor talán a Dolmen egyik problémája az eredetiség hiánya lehet majd.

Dolmen kristályra vadászva egy bányászkolónián

A történet a Dolmenek, azaz a különleges interdimenzionális kristályok körül forog, melyek képesek elvékonyítani az univerzumokat elválasztó membránokat. Egy ilyen interdimenzionális szakadás keletkezhetett a Revion Prime bányaállomáson is, amit ennek köszönhetően letaroltak az idegen lények. A játékos feladata (a dögök irtásán felül), hogy mintákat és kristályokat gyűjtsön tanulmányozás céljából, hátha a jövőben elkerülhetőek lennének a hasonló katasztrófák és világ felfedezésén felül jó lenne, ha azt is kiderítenénk, hogy baleset, esetleg konkrét támadás vagy valamilyen misztikus természeti jelenség okozta-e a katasztrófát a Revion Prime-on.

A játékmenet egyik idézőjeles újdonságát (már használták korábban) a lőfegyver használat jelenti a közelharcra alkalmas brutális aprító fegyverek mellett (hatalmas kétkezes szabják, óriási láncfűrészes kardok), valamint a souls-like műfajra kevésbé jellemző pörgős játékmenet. Bár közel sem halálos fegyverekkel puffogtathatunk, mégis taktikailag érdemes lehet használni, elvégre egy-egy ellenfelet távolról leválaszthatunk a haverjairól magunkhoz csalogatva, valamint olyan negatív hatásokat okozhatunk a dögöknek, melyekkel jókora előnyre tehetünk szert a lassítő fagyasztás, vagy mérgezés segítségével.

Az itteni harcrendszer és lőfegyverhasználat is energiát emészt fel, amiből továbbá gyógyíthatjuk is magunkat, vagy extra sebzés érdekében egy rövid időre felturbózhatjuk támadásainkat. Ennek menedzselése az életerő és stamina mellett egy újfajta energiacsíkként követhető nyomon a HUD-on és érdemes beosztani az Estus Flask szerű újratölthetőségét. Nyilván itt is megvannak a terminálok, ahol menthetjük állapotunkat és elverhetjük az összegyűjtött nyersanyagokat, amiket az ellenfelekből püföltünk ki. Áldozatainkért kapott rendkívül értékes Nanite-et itt is szintlépésre költhetjük, szóval érdemes a halálozást szokás szerint kerülni, ha már nagyobb adagot kifarmoltunk belőle. A játék komolyan épít a Craft rendszerre, ha a terminálok egyikével vissza pattanunk a hajónkra rengeteg felszerelést és fegyvert készíthetünk majd magunknak, ezekkel specializálódva valamilyen irány és stílus felé.

Az Alien és Dark Souls után szabadon

A távolsági fegyverek extra hatásai kifejezetten jó taktikai elemként funkcionálhatnak, a gyorsabb férgeket is kezelhetőbbé tehetjük egy kis fagyasztással, így vesztett helyzetből is könnyebb a fordítás lehetősége. Azonban az extra energia menedzsment egyelőre csak bonyolítást feltételez, mivel így duplán kell megoldanunk az életerő visszatöltést. A különböző sebzés elősegítő extra hatások a bossoknál is kifejezetten jól alkalmazhatóak, akik sajnos kevésbé fantáziadúsra sikeredtek, könnyedén kiismerhető támadási séma szerint dolgoznak és a szokásos struktúrában az életerejük felének felemésztése környékén váltanak stratégiát vagy színesítik támadásaikat.

Sajnos a mesterséges intelligencia úgy az erős közepes szintjén mozog, nem nagyon kell rafinált kombinációkra számítani, az ellenfelek gyorsan tanulhatók ezáltal pedig hamar válik repetitívvé a Dolmen. Amin még jó lenne mindenképpen fejleszteni a megjelenésig az a puritán és fantáziátlan menürendszer és az inventory, még elnagyolt, koncepciótlan formában menedzselhetjük a felszereléseinket és a felszerelések craftolását. Ja, és természetesen grafikailag a látványon is bőven még mit fejleszteni a megjelenésig.

Oszd meg a cikket barátaiddal!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on skype
Skype
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Értékelj:

5/5