Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge – Felszecskázzuk őket Mester!

Szerző: Game One Admin

2022.06.23.

Idén érkezik a Konami jóvoltából egy hatalmas Teenage Mutant Ninja Turtles videojátékos antológia, egy csodás gyűjtemény a múltból, ami a kedvenc teknőceink pályafutásának legszebb pillanatait igyekszik kicsit modernizált verzióban átnyújtani (mentés, visszatekerés, online funkciók), azonban a Cowabunga Collectiont beelőzte még így a nyár elején a zseniális Shredder’s Revenge, a Tribute Games és a Dotemu jóvoltából.

A Bebop és Rocksteady nem elég, hogy megtámadják a Hatos csatornát, de Krang és Shredder ördögi tervet eszeltek ki, amihez elkezdenek igencsak érdekes alkatrészeket összelopkodni. Vajon mi lehet a tervük és miért lehet szükségük hozzá a Szabadság szoborra? Sztori módban tininindzsázva, az egymás után történő pályák darálása túlságosan száraz lenne még egy beat ’em up esetében is, így 2022-ben a Hot Wheels Unleashedben már látott módon egy várostérképen van lehetőségünk a pályák között autózgatni a küldetések között. A mellékutcákban külön kihívások is várnak ránk, persze ezek kapcsán nem kell komolyabb mélységeket manifesztálni, mindössze a szériából ismert arcoknak, mint Burne Thompsonnak gyűjthetünk XP jutalomért cserébe újságokat, vagy Irma Langinsteinnek napló részleteket is találhatunk.

A négy teknőc mellett mesterünkkel és Aprillel is oszthatjuk a sallereket, természetesen minden harcos más paraméterekkel rendelkezik. A hatótávolság, sebesség és erő függ az adott karakter harcstílusától is, így Rafi rövid iker Sai tőrei révén leginkább közelharcos, míg Donatello a botjával sokkal távolabbra is elér (ezzel szemben Raphael sokkal erősebb harcos). Kezdéshez jó választás Leonardo a pengékkel, mivel közepesen erős adottságaival egy nagyon jó karakter. Az alap ütések mellett használhatunk futásból indított támadásokat, dobást, becsúszást, dupla ugrásos támadást, visszatartott erős csapást és még egy szuperképességet is aktiválhatunk. A szuperképességünk fokozatosan töltődik a csihi-puhik során, de meditálással meggyorsíthatjuk ezt a folyamatot. ami szintén taktikai elemként használható. Egy magasabb szintű karakterrel még egy maximális Ninja Powerös Radical módot is aktiválhatunk.

Többjátékos dara esetén az elesett csapattársakat természetesen felhúzhatjuk, sőt vészes életerejüket javíthatjuk a sajátunk egy részének átadásával, de még szebb, hogy közös támadó mozdulatokat is összehozhatunk. Egymagunkban is nagyon jól el lehet szórakozni, azonban az igazi arcát és élménymámorát csapatban mutatja meg a Shredder’s Revenge és bár a pályavégi bossok könnyen kiismerhetők, azért a jól összehangolt csapatmozgásoknak itt lesz a legnagyobb előnye. Persze a játék figyeli, hogy hányan vagyunk éppen és ennek megfelelően zúdítja ránk a különböző dögöket, kínosan odafigyelve az egyensúlyra. A simán oldalra scrollozódó pályák struktúráját igyekeznek színesíteni is, így liftekkel felfelé is utazhatunk vagy dögös járműves szakaszokra is lehet számítani.

Zúzós kis cucc ez TMNT módra!

A 15 pálya egy kövér 3-4 órával ajándékozhat meg sztori mód esetén, ahol a TV székház, csatornarendszer, háztetők, kutatólaborok kitakarítása mellett még az X dimenzió is meghódításra vár. Az első kicsit rövidnek érződő kalandot kihívások teljesítésével (10 nagyütéses KO, sértetlen pálya befejezés, 4 becsapdázott ellenfél, 6 robot likvidálása szuper erpvel), felkutatható NPC-kel és gyűjthető tárgyakkal próbálnak rávenni az újrajátszásra, ami a zseniális megvalósítás révén ezek nélkül is hívogató. Az Arcade mode pedig a legkeményebb arcoknak készült, ugyanis itt a ’80-as és ’90-es évek elvárásaival kell megbírkóznunk, így se mentés, se újrakezdés, hanem adott számú élettel kell ledarálnunk az összes pályát karakterváltás lehetősége nélkül. A kedves hangulat mellé csipetnyi humor is beférkőzött, Zúzó klánjának harcosai a pályákon hétköznapi emberekhez hasonlóan leledzenek, egyesek kézikonzol vagy arcade játékgép nyomkodásból felocsudva támadnak ránk, mások az irodában a monitorok előtt robotolnak, de a legabszurdabb, mikor a pláza folyosóján bevásárló szatyrokkal a kézben slattyognak nindzsa ruciban.

Az inspirációt a Tribute Games számára az 1987-es eredeti animációs széria szolgáltatta és sokat merítettek a Konami által készített 1991-es SNES játékból, a Teenage Mutant Ninja Turtles: Turtles in Time című epizódból, ezek pedig a modernizált formulával keverve az eddigi legkirályabb retró hangulatú beat ’em uphoz lehet most szerencsénk. A helyszínek tényleg visszaidézik a szériát, az animációk részletesek és látványosak, hőseinkre jellemző számos támadást vethetünk be és kombinálhatunk, az effektek is teszik a dolgukat szóval a dizájn az hasít, mint Szecskamester karmos suhintása. A hangzásról is érdemes kicsit értekezni, ugyanis az eredeti mese szinkronszínészeit is sikerült megnyerni a játékhoz, ezzel is még autentikusabbá téve a Shredder’s Revenge-et. A zenékért pedig az a Tee Lopes volt felelős, aki korábban már bizonyított a Sonic Maniaval vagy a Streets of Rage 4-el, de meghívták közreműködni Mike Pattont és két Wu-Tang Clanos arcot is.

Összegzés

Az utóbbi időben élmény az ilyen minőségű beat ’em up bunyó, mint amilyen tesztalanyunk vagy a már említett Streets of Rage 4 is volt, ezt bizonyítja egyébként a 85-88 pont közötti remek Metascore is. Egyedül a rövidségét lehet negatívumként felhozni, és plusz játékmódokat sem kapunk, pedig simán lehetett volna pár egyszerű túlélős, horda módos lehetőséget is írni az imádott teknőckéink legújabb felvonásának. Valójában úgy lett egy egyszerre könnyed játékmenetű és komoly harcrendszerű alkotás, hogy simán meg tudja szólítani a tizenéveseket és még azok szüleit is. A nyár egyik legkirályabb aprósága lett a Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge, amit nem érdemes kihagyni, főleg, hogy még a 25 eurós árcédulával sem szálltak el.

Pozitívumok

Negatívumok

0 %
Szerkesztőnk értékelése

Oszd meg a cikket barátaiddal!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on skype
Skype
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Értékelj:

5/5