A Sony tudomásunkra hozta, hogy a PlayStation VR2-t már a tervezésétől kezdve úgy alakították ki, hogy a fejlesztők számára a lehető legkönnyebb legyen a PlayStation 5-ös játékokból VR verziót létrehozni, valamint más VR platformokra megalkotott címeket is könnyedén lehessen PlayStation VR2-re átpakolni.

A Sony fejlesztői nyilatkozták, hogy a PlayStation VR2 játékok fejlesztésénél ugyan azt a SDK-t használják, mint a PlayStation 5 játékok fejlesztésénél, így a szoros kapcsolatnak köszönhetően a PlayStation 5 címek könnyebben kaphatnak majd VR támogatást is. A szabványos vezérlőfelületnek köszönhetően és a többi VR platform gombelhelyezésével nagyon sokat egyszerűsödött a fejlesztés, ráadásul támogatja a Unity és az Unreal Engine alatt készült játékokat is. A fejlesztőkörnyezetben mintaprogramokkal készültek, így többek között a fejlesztők a fejhallgató rezgéseinek segítségével képet alkothatnak, hogy milyen az, amikor ugrunk vagy elsütünk egy puskát.

Továbbá a VR Trace lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy rögzítés és visszajátszás révén diagnosztizálják az alkalmazásaikkal kapcsolatos problémákat és VR-headset nélkül is tudnak fejleszteni, mert a szem- és nyomkövetési eredményeket szimulálni is tudja majd a rendszer. A Comfort Sample, pedig lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy megismerjék a VR-játékok fejlesztése során felmerülő különféle megvalósítási problémákat, még kvízeket is tartalmaz, amelyek lehetővé teszik a fejlesztők számára, hogy szórakoztató módon tájékozódjanak az esetleges hibákról. Ezáltal könnyen megtaníthatja a fejlesztőknek a VR-ben előforduló egyedi problémákat. Úgy fest egy technikailag fejlettebb, míg a fejlesztés szempontjából egyszerűbben kezelhető második generációs PlayStation VR-t rakott össze a Sony. Remélhetőleg a jövőben így tengernyi PlayStaion VR játékhoz lesz majd szerencsénk.
