Steelrising: Cagliostro’s Secrets teszt – Itt is baj van az egészségügyben?

Szerző: Game One Admin

2022.12.11.

Egy kis fizetős letölthető tartalommal bővítette az idei év egyik meglepetés souls-like alkotását a Spiders csapata. A srácok az ötletes, de középszerű címeikről ismertek és a Steelrisingnak egészen ügyesen sikerült már majdnem kitörnie ebből a skatulyából. A könnyed harcrendszere és a látványos steampunk francia környezete szerethetővé tette mindenki számára a From Software teremtette zsáner ezen képviselőját, így kijárt még egy kis bővítés a projektnek.

Jó, ha mindenki tudja, hogy a DLC-t a megvásárlás után nem a főmenüből tudjuk elindítani, hanem a játékon belül jelenik meg egy új helyszínként és küldetésként. Magyarán, ha játszani szeretnénk vele, nem árt, ha van egy mentésünk a végigjátszás után, vagy el kell gyorsan vergődnünk a Bastille-t megcélzó küldetés utánra. Az új terep Hôpital Saint Louis területére és környékére (temető, katakombák) kalauzol, a sztori pedig Cagliostro titkos műhelyéről mesél kicsit, és mélyebb betekintést enged, hogy miként vadult meg XVI. Lajos jobbkeze, az önjelölt gróf és mágus Monsieur de Cagliostro.

A Hôpital Saint Louis sajnos nem lett egy különösebben érdekfeszítő terület. A sötét épületbelsői korábban már látott elemekből tevődik össze, rengeteg idegesítő platformer szekvenciát írtak ezekbe (kampózás, falak és kapuk berúgása) és a kihívást a mentési pontok (Vestel) ritkább elhelyezésével próbálták elérni, így a folyamatos rövidítések nyitása kifejezetten fontos ezen atom lineáris kiegészítő esetében. A játékidő sem sikerült különösebben acélosra, pár óra a korábbi területekre is visszavezénylő mellékküldetésekkel egyetemben és a két új NPC karaktert sem neveznénk különösebben érdekesnek (az arcanimációik kivitelezéséről már nem is beszélve).

DLC kedvéért lecsípett alapjátékos tartalom? Benne van!

Bár kapunk 5 új fegyvert a kínálatba, ezek a már korábban ismertek variánsai, ne számítsunk tényleges újdonságra, ami esetleg valamilyen újfajta harcmodort is rejtegetne. Az új terület magában hordozza az új típusú ellenfelek bevezetésének lehetőségét, azonban a pókos brigád nem csapott le ezen remek lehetőségre. A kötelező új főellenfél még annak ellenére is, hogy túl nagy kihívással nem kecsegtet, azonban mégis az extrémebbek közül való. A The Scribe, egy hatalmas tollal csépelő kerekes tintatartó. Ez kivitelezésében pont annyira idétlen, mint leírva. Az idióta, látásunkat korlátozó festékes támadása kellőképpen idegesítő, cserébe hamar kiismerhető és likvidálható.

Kisebb robotokból három új típus érkezik, de igazán különlegesnek és aljasnak csak az egyiket tartottuk, mégpedig az elektromosságot használó Necromancert, melynek a nevéből sejthető, hogy milyen aljasságra képes. A környezetében lévő roncsokat képes feléleszteni, ráadásul egyszer az életerejét is visszatölti. Az Apothecary jégfalas támadásai elsőre fognak pár kellemetlen percet okozni, ahogy közelharc esetén a fagysebzése is, míg az lámpácskás, ásóval csapkodó Gravediggerrel a katakombák, temetők környékén fogunk leginkább összefutni.

A dizájnt illetően most is képes felmutatni pár brutális, tömegsírokkal tarkított csatateret, de ezeket leszámítva nem éltek a kórházi kulisszában lévő lehetőségekkel. Miért nem kaptunk valamilyen dögös nővér robotot, mondjuk injekcióstű ujjakkal? Ennél azonban még fontosabb kérdés, hogy mi a túrósbatyu van az optimalizációval? A kihívást és nehézséget illetően, valamint hardveresen is adott a kérdés. Mivel ez a kirándulás már a végjátékban nyílik meg, így már annyira fejlett lesz Aegisünk és annyira rafináltan bánunk el a sablonos, intelligenciátlan támadásokkal operáló ellenfelekkel, hogy játszi könnyedséggel vesszük majd az akadályokat. A konzolos kiadások tűrhetően stabil képfrissítésével szemben a PC-s kiadás már sokkal zabolázatlanabbra sikerült. Hajlamos kifacsarni a maximális szuflát hardvereinkből a Steelrising, még egy erősebb konfigon is Full HD-ben, High beállítások mellett. A DELL Precision 7550-es tesztgépünket sem kímélte, így ezen a téren vár még munka a srácokra, jó lenne az ilyen kétes eredetű újabb fizetős tartalmak helyett, erre is fordítani egy kis erőforrást.

Összegzés

A megjelenést követően a visszajelzések alapján kezelésbe vették a játékot és igazítottak az egyensúlyon, hogy ne szenvedjen csorbát az amúgy is kicsit életlen kihívás, majd a játékot kicsit átalakító, felpezsdítő New Game+ lehetőséget követően most befutott egy a történetet is bővítő kiegészítő, ami hű tudott maradni az alapjáték színvonalához, de annál semmivel sem volt többre képes. Sőt, az új, mégis kicsit egyhangú épületbelsőkben való kavirnyálás, csak jóindulatú kétórányi plusz játékidőt biztosít, de bő három alatt a mellékküldetésekkel is végezhetünk, ami nincs igazán megfelelően egyensúlyban a 15 dolláros árazásával. Soft-souls-like rajongóként is érdemes lehet megvárni míg 10 dollár alá kúszik a Steelrising: Cagliostro’s Secrets DLC-je, mert most még alaposan túl lett lőve.

Pozitívumok

Negatívumok

0 %
Szerkesztőnk értékelése

Oszd meg a cikket barátaiddal!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on skype
Skype
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Értékelj:

5/5