A Unity-botrány egységbe rántotta a fejlesztőket

Szerző: R4bbit

2023.09.17.

A Unity alaposan magára rántotta a vizes lepedőt, amióta kipattant, hogy a társaság egyoldalú szerződésmódosítással szeretne extra bevételhez jutni. Nem túlzás állítani, hogy a tervezet feje tetejére állította a játékvilágot, hiszen az egyik legnépszerűbb játékmotorról van szó, aminek rengeteg független játékfejlesztő szavazott már bizalmat. Az éjjelit többek között az borította ki, hogy fejlesztőknek fizetni kell bizonyos bevételi és telepítési küszöbök elérése után, ráadásként a kötelezettség visszamenőleg is fennáll, amíg a motort használó projekt aktív.

A heves ellenreakció garantálható volt, egyéni fejlesztők és kisebb-nagyobb független stúdiók tömörültek egységbe, akik a tervezet azonnali visszavonását követelik. Joe Wintergreen játéktervező és programozó, akinek többek között a Weird West és a Stray Gods is köszönhető egy weboldalt is indított azoknak számára, akik Unity motorról az Unreal Enginre szeretnének váltani. A fejlesztők érthetően tiltakoznak a visszamenőleges hatály miatt, a helyzetet ráadásként súlyosbítja, hogy a rendszer működésével kapcsolatban rengeteg a kérdőjel, a Unity vezetésének egymásnak ellentmondó nyilatkozatai pedig tovább rontják a helyzetet.

Simon Carless iparági veterán „érhető üzleti döntésként” kezeli a dolgot, szerinte helyenként eltúlzott a reakció, mert a kisebb fejlesztőket nem fogja érinteni az új szabályozás, ugyanakkor elismeri, hogy „végső soron ez bizalomról szól, amit egy ilyen akcióval könnyű elveszíteni”. A Unity legutóbbi hírlevele szerint a próbaverziók és demók nem (korábban ez is kérdés volt) lesznek díjkötelesek, de a korai hozzáférésű kiadások pörgetik a számlálót.

Oszd meg a cikket barátaiddal!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on skype
Skype
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Értékelj:

5/5