Call of Duty: Modern Warfare 3 Multiplayer teszt – Újrahasznosítás a környezetvédelem jegyében?

Szerző: Game One Admin

2023.12.01.

A kampány mód kitárgyalásánál már elregéltük, el ríttuk bánatunkat a legújabb Call of Duty kapcsán, érthető persze a rövid fejlesztési idő, de akkor miért nem lehet a végtermék minőségével egyenesen arányosra megszabni az árcédulát is? Igen, sajnos kijelenthetjük, hogy a játékmódok fennmaradt részei sem képese felmagasztalni a végterméket egy teljesárú játék szintjére.

A karcsú kampány után a többjátékos lehetőségekre hárult a feladat, hogy megmentsék a Call of Duty: Modern Warfare 3 becsületét. A rövid fejlesztési idő nem sok jóval kecsegtet, azonban az évek óta ugyanazon formulával dolgozó zombis játékmódot sikerült a feje tetejére állítani. Sajnos azonban továbbra sem lehet a szarból várat építeni, így a Sledgehammer Games csapata kénytelen volt a már rendelkezésre álló elemekből, formulákból úgy építkezni, hogy az a leginkább eladható lehessen egy új zombis játékmódként. Ehhez pedig fogtak egy bazi nagy nyílt terepet, ala Warzone és a korábban már ismert DMZ módot megvendégelve egy kis kloroformmal bekábították, majd akarata ellenére átformálták egy zombis játékmóddá.

Operation Deadbolt néven kapjuk az első zombis fejezetet, ahol a három fős mini csapatunkat kirakják helikopterből valahol a peremvidéken és indul a 45 perces túlélés és eszement portya. Na, meg a kegyetlen zombi irtás. Érdemes barátokkal menni, mert csapatosan összedolgozva sokkal hatékonyabbak lehetünk, nyilván a harács során azért nem árt szemfülesnek és gyorsnak lenni. A térképen szétszórva Contractokat vállalhatunk, ezek amolyan miniküldik, melyek teljesítéséért Reward Riftekből tömhetjük meg értékes szajréval a hátizsákunkat. Egészen nagy a játszótér, végeredményben egy Urzikstani várost és külső körzetét kapjuk, azaz a változatosság jegyében a farmos környéket váltja a peremvidéken katonai bázis, ipari terület erőművekkel, egy kis üdülő terület és a kikötő. A belváros felé pedig rétegenként növekszik a kihívás mértéke. A narancssárga körzet a közepes nehézségű elmebaj, míg a vörös óvárosi rész, pedig a hardcore darálónak felel meg. Csak akkor van értelme beljebb merészkednünk, ha már kellőképpen feltápoltuk magunkat a lájtos külső körzetben.

A fokozatos előrehaladásunk érdekében az összetarhált valutánkat a Buy Stationoknél célszerű elverni (itt eladni is tudunk, ha találtunk értékes tárgyakat, esetleg eszenciát). Igencsak hasznos kiegészítőkre tehetjük rá itt a mancsunkat, gázmaszk, nagyobb páncél és táska, durva killstreakek (cluster mine, airstrike) vannak a kínálatban, ezek nyilván komoly összegekbe kerülnek és akkor még nem vettünk stukikat a falakról, nem nyitogattunk zsákbamacskás Mystery Boxot és bizony még a fegyvereinket sem fejlesztettük. Utóbbi kifejezetten fontos lesz, mivel csak így tudunk majd beljebb haladni a körzetekben és komolyabb zsákmányokat keresni. Ha sikerül belebotlani valami értékes motyóba, vagy dob nekünk a rendszer valami extrém Aethert egy Contract után, akkor alaposan megugrik a tét, ugyanis épségben, a megadott idő alatt ki kell menekülnünk a területről, amihez a kivonási pontok egyikén meg kell várnunk a kimenekítő helikoptert. Ha kifingunk egy vagy több High Value Itemmel (hasznos modok lehetnek), Aether Toolsal vagy Perk Cansel a tarsolyunkban, akkor bizony buktuk őket és vághatunk neki újra a kalandnak.

 

Mivel bazi nagy terepet kapunk, így különböző járműveket is elköthetünk, sőt a rendszer külön ösztönöz is erre, elvégre kezdetben a három fejezetre osztott sztori során szinte csak oktató feladatokat kapunk. Vegyünk egy fegyvert egy Wallbuy pontnál és zúzzunk le vele 50 dögöt. Vagy egyszerűen csak teljesítsünk pár Contract küldetést (zombi tojás irtást, lopjunk el és szállítsunk le egy páncélozott zsoldos járgányt), nyissunk ki bizonyos számú ládát, javítsunk meg egy járművet és vasaljunk ki vele zombikat, robbantsunk, fagyasszunk adott mennyiséget, szerezzünk gázmaszkot és pucoljunk ki egy fészket, szóval tenni való akad majd bőven, kérdés, hogy hosszútávon mennyire tudják ezek majd fenntartani az érdeklődést.

A régi zombis módból pár funkciót ügyesen átemeltek, megtalálni itt is a már említett Mystery Boxot, variálhatunk a PERK-ekkel a Pack-a-Punch gépeknél, felszedhetünk a zombikból kilőtt alkalmi power-upokat (Bonus Points, Instakill, Full Power, Max Ammo, Double Point, Full Armor) és pár jólismert fegyver, taktikai eszköz is felvonul, mint az elterelős Cymbal Monkey. Minden extra tűzerőre szükségünk lesz, ugyanis a hatalmas terepen egy-egy mini bossal is összefuthatunk, kifejezetten jó érzés szétkapni egy Mimicet vagy Manglert (Indurvict, Arivlakk, Browlya). Ezen komolyabb összecsapásoknál fog igazán jól jönni a különleges képességünk, egy Energy Mine-t lehelyezve megrázó élményben részük a dögöknek. Hogy ne csak unalmas zombi mészárlásról szóljanak a portyázások belefuthatunk gép irányította zsoldos csapatokba is, ezek pedig más harcmodort követelnek meg, elvégre lőfegyverekkel kell majd szembenéznünk. A teljesség igénye nélkül még számos érdekességet rejt a felújított Zombie mode, érdemes keresgélni és ezeken felül még napi kihívások is (Daily Challenges) várnak ránk, így mindig akad majd elfoglaltság az életben maradás mellett.

Szia Uram! Újra csomagolt kompetitív őrület érdekel?

Mindig is erős volt az aktuális Call of Duty epizódok esetében a többjátékos móka, zabálták és zabálják a játékosok, a szart is le lehet nyomni a torkukon a téma kapcsán, és most el is ment a Sledgehammer Games a szikla pereméig, sőt le is ugrottak. Nem csak a játékmódok terén szegényes a kezdeti felhozatal, de a pályák esetében is pofátlanság, amit műveltek. Egy-egy új pálya mellett fogták a Modern Warfare II eredeti helyszíneit és felújították. Nyilván ki ne imádná a Terminal hatalmas nyílt terepét, vagy a Wasteland lövészárkos, bunkeres csataterét, ahogy az Afghan lezuhant repülőgép roncsa között is mindig jó lesz összecsapni. Persze lesz, aki az Estate, a Favela, az Invasion, a Quarry vagy a Skidrow nevek hallatán jön izgalomba, a lényeg, hogy 16 térkép már van a 6v6-os összecsapásokhoz és akad itt pár nagyobb vérfürdőkre kihegyezett terület is.

A kis és közepes pályák a 6v6-os és a 3v3v3-as játékmódokhoz lettek igazítva, utóbbi a Cutthroat egy új játékmód, amiben három háromfős különítmény próbál érvényesülni, az elesett bajtársakat még megmenthetik a csapattársak. A tovább kisebb létszámú játékmódok kapcsán az összes kedvenc elérhető, Team Deathmatch, Free-For-All, Kill Confirmed, Domination, Search & Destroy, Hardpoint, Wat, Control és Gun Game. Aki a nagylétszámú vérontások és az óriási terepek híve, ahol még járműveket is bevethetünk, az a Ground Warral fog aprítani. A három Ground War pályán (Levin Resort / Orlov Military Base / Popov Power) adott pontokat kell elfoglalni és megtartani a pontszerzéshez, míg ennek Invasion verziójában a valós játékosok mellett gép irányította bakák is szerephez jutnak. Van egyfajta bája, ahogy egy tankból miszlikre robbantjuk a gyalogosokat vagy helikoptereket radírozunk le az égről. Szintén méreteseb térkép az Operation Spearhead, ami egy a WWII-ből már ismert lineárisabb, feladatok (Capture AA sites / Escort Armor / Upload Overrides) teljesítésére épülő War Mode-ban játszható.

A jövőbe tekintve bőséges tartalmat ígérnek a kicsit izzadságszagú alapokhoz. Négy szezonon keresztül igyekeznek majd bővíteni a zombi mód mellett a többjátékos részleget is, így 12 teljesen új pályát, új játékmódokat, köztük a 2v2-es Gunfight móddal a Training Facility pályán, és a 6v6-os placcokon felül természetesen a nagyobb 32v32-es terepek is érkezni fognak a Ground War és War módokhoz. Nem utolsó sorban pedig a 2022-es Modern Warfare 2 néhány pályája is csatlakozni fog a felhozatalhoz, így a Farm 18, Shipment vagy Shoot House kulisszái között is lesz lehetőségünk harcolni. Sajnos nagyon érződik, hogy komoly korlátokkal küzdöttek a Sledgehammer Games-nél, elvégre a friss tartalmakat a megjelenés után próbálják bele erőszakolni a játékba, addig pedig csak a tűzoltás ment a régi Modern Warfare pályáinak felpimpelésével.

A multi kapcsán annyira nincs már értelme a motorháztető alatt kotorászni, elvégre audiovizuális oldalról már kitárgyaltuk az új COD-ot az egyjátékos kampányt elemző tesztünkben. A grafika talán a felújított pályák kapcsán döcöghetne, de itt sem találkozni szemet szúró problémákkal. Egyesek a fegyver hangokra panaszkodnak az MW2-es stukkerek esetében, de itt nyilván jócskán van még mit polírozgatni. A különböző fegyverek kiegyensúlyozása is várat még magára és valahogy a multi menürendszerét is az átlagosnál sokkal jobban kell szokni, mert kuszább lett a kelleténél. A matchmaking elvégzi a dolgát, nincs nagy szarozás, konzolok esetében a netkód is stabilan dolgozik, talán a respawn bakik sem követelnek már annyi kihullott hajszálat (némely pálya kapcsán akadnak kivételek) és újra visszahozták a vote opciót a térképek esetében. A PlayStation 5 esetében a DualSense élmény most is közreműködik, ami emelni tud a játékélményen, a Sony nagyon bitang kis kontrollert tervezett a jelengenerációs masinájához.

A játék tesztpéldányát a Sony PlayStation részlegének magyarországi képviselete biztosította számunkra, köszönjük a lehetőséget.

Összegzés

Hát jókora maflás lett a legújabb Call of Duty és ezúttal az Activision és a Sledgehammer Games törölte képen a rajongókat. Nem az első eset, hogy a kényszeredett profitorientáció silány végeredményt produkál a videojátékiparban, de az Activision, mintha most nagyon szeretné a dobogó legfelső fokát megszeretni ebben a kategóriában. Normális fejlesztési idő nélkül csoda, hogy annyi ötletet meg tudtak valósítani, hogy miként lopkodjanak össze korábbi részekből alkatrészeket és építsék össze értelmezhető, működőképes végeredménnyé. A spórolós takarék kampány mellé sikerült egy megújult, de fércelt Zombis játékmódot produkálni, a kompetitív multi viszont nagyon fürdik az izzadságban. Az ismert és kedvelt helyszíneken nyilván jó újra játszani, de azt mindenki tudja, hogy kényszer megoldás volt, a Seasonökkel érkeznek majd az újabb pályák természetesen komoly lehúzással. Az új pályákat ingyen kellett volna adagolni, nem pedig dupla árasra hizlalni egy olyan alkotást, amit nyomott áron kellett volna forgalomba hozni a szűkös fejlesztési időből fakadó összecsapottsága okán. Érthetetlen ez a hozzáállás, miért kell ennyire mostohán bánni az egyik legkifizetődőbb szériával?

Pozitívumok

Negatívumok

0 %
Szerkesztőnk értékelése

Oszd meg a cikket barátaiddal!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on skype
Skype
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Értékelj:

5/5