WWE 2K25 teszt – Bugyis hősök forradalma

Szerző: Game One Admin

2025.03.14.

A WWE 2K25 a Visual Concepts által fejlesztett és a 2K Sports által kiadott legújabb “professzionális” birkózószimulátor aktuális része kapcsán számos újítást és fejlesztést ígértek. A játékosoknak még mélyebb, kidolgozottabb rendszerkben és élvezetesebb játékmenetben lesz részük, kár, hogy ezekkel a hangzatos ígéretekkel már tele a padlás, szóval hisszük, ha látjuk. Járjunk is utána.

Csapjunk is bele a lecsóba! A WWE 2K25 egyik legnagyobb újdonsága az intergender mérkőzések bevezetése, amely végre lehetővé teszi, hogy férfi és női szupersztárok egymás ellen küzdjenek. A rajongók régi vágya teljesült ezen lehetőség bevezetésével, ráadásul szinte minden mérkőzéstípusban választható ez az opció, legyen szó akár 1v1, Tag-Team, Triple Threat, Battle Royal vagy más módokról. Ezáltal olyan álommeccsek is megvalósíthatóak lesznek, mint például Chyna és Eddie Guerrero összecsapása vagy akár egy The Rock és Scarlett hempergés is.

A játékban visszatér a Chain Wrestling mechanika, amely próbál egyfajta technikusságot megkövetelni, valamint mélységet is hozzáad a korábban ismert játékmenethez. Az összecsapások első szakaszában tudjuk maximum kétszer aktiválni ezt a minijáték szerű lehetőséget (feltéve, hogy aktiválva van ez a funkció). Egy kör alakú, Darths táblára emlékeztető panel jelenik meg, melyről választhatunk, hogy Wrench, Switch, vagy Attack or Drive akciót indítunk (nyilván azt érdemes választani, amiben a legerősebb a karakternk és gyengébb az ellenfél). Ez a funkció biztosítja, hogy különböző fogásokat és ellenfogásokat alkalmazzanak egymáson, növelve a mérkőzések idézőjeles realizmusát.

A fejlesztők a Submission Mini-Game-et is újragondolták, egy kezelhetőbb, intuitívabb megvalósítást kapott, így valamivel szórakoztatóbb lett a feladások kivitelezése, arról nem is beszélve, hogy igazságosabb lett a rendszer. A Barricade Interactions és a Ladder Match frissítései is hozzájárulnak a meccsek dinamikusságához, új mozdulatokkal és animációkkal gazdagítva a játékot (bőven ráfért). Hozzá tesznek a játékélményhez, őrültebbek lehetnek a mérkőzések, elvégre mostantól már jóval kreatívabb módon használhatjuk ki a környezet adta lehetőségeket. Kapott egy reformot a kamerarendszer is, harmadik személyű kameállással bővítették a felhozatalt, ezzel a perspektívával bele helyezték a játékosokat az események középpontjába, jókorát dobva ezzel a játékélményen, hiszen innen nézve adrenalin dúsabbak lettek az összecsapások.

Bloodline Showcase-től a menedzserkedésen át, egészen a Szigetig

A játékmódok szintén kaptak frissítést. A Bloodline Showcase mód középpontjában ezúttal a híres The Bloodline frakció áll (Anoa’i család), amelynek tagjai között olyan szupersztárok találhatók, mint Roman Reigns és a Usos. Ebben a módban a játékosok átélhetik a frakció felemelkedését és legnagyobb pillanatait, sőt még fiktív eseményeket is megélhetünk, elvégre a döntés sokszor a mi kezünkben lesz, ezzel megváltoztatva az eredeti történetek alakulását. Miközben Paul Heyman végig vezet minket a Bloodline történetén, különleges karaktereket és arénákat oldhatunk fel.

A karrier módként funkcionáló MyRise-ban ezúttal a játékos döntései már jóval nagyobb hatással vannak a történet alakulására (minden egyes karrierút teljesen egyedi). Két eltérő sztorivonal közül választhatunk, attól függően, hogy egy feltörekvő újoncot vagy egy visszatérő veteránt alakítunk. A dialógusok interaktívabbak, a karakterünk személyisége testreszabhatóbb, ezzel mélységet is kapott a karrier, ami ezúttal az NXT elleni lázadás körül bonyolódik. Egy csoportosulás átveszi az irányítást, ezzel pedig komoly hatást gyakorol a Raw és SmackDown műsorokra is.

Jókora frissességet hozott a WWE 2K25-be az újonnan bevezetett The Island mód, mely egy nyílt világú élményt kínál, egy interaktív, online WWE univerzumra építkező szigetet. Itt a játékosok saját szupersztárjukat irányítva különböző küldetéseket teljesíthetnek, miközben felfedezik a sziget különböző rejtelmeit (bizonyos területeken kihívásokat teljesíthetünk és eseményeken vehetünk részt, új képességekre téve szert), interakcióba léphetnek más karakterekkel, versenyekre hívhatják egymást és alaposan testreszabhatják megjelenésüket.

A MyGM és a Universe Mode is visszatér a WWE 2K25-ben tovább fejlesztett funkciókkal. A MyGM módban a játékosok egy saját brandet, egyedi birkózó szervezetüket irányíthatják, szerződéseket köthetnek, rivalizálásokat alakíthatnak ki, és menedzselhetik a nagyszabásó show műsorokat (már online is megmérkőzhetünk másokkal, hogy ki képes nagyobb bulit szervezni). A Universe Mode pedig lehetőséget biztosít egy saját WWE univerzum létrehozására, meghatározva a bajnoki címeket, rivalizálásokat és eseményeket. A megjelent promóciós lehetőség révén egyedi történeteket kreálhatunk, de olyan mértékben beleszólhatunk a dolgok menetébe, hogy nem csak a heti műsorstuktúra felett dönthetünk, de még a bajnoki cím sorsáról is.

A WWE 2K25 online módjai terén tapasztalhatóak még hiányosságok. A szerverek valamivel stabilabban viselkednek, azonban mégis előfordulnak idegesítő lag problémák és szakadások, különösen a nagyobb, többjátékos meccsek során ütik fel a fejüket. Az online matchmaking gyorsabbá vált, és a keresési lehetőségek is jobban testreszabhatók, ha valami általunk kedvelt módot szeretnénk tolni.

A MyFaction mód online funkciói tovább bővültek, de nem olyan mértékben, hogy indokolná a mikrotranzakciók egyre dominánsabb jelenlétét. Egyre erőssebben épít a kártyagyűjtésre és ebből kifolyólag a fizetős tartalmakra, ami a játékosok nagyrészét zavarhatja a pofátlansága miatt. Szóval a rendszere változatlan maradt az előző évekhez képest, most is dupla lehúzás szagot áraszt magából. Természetesen a folyamatosan érkező új szupersztárokat és arénákat felvonultató DLC-ket még nem is említettük. Persze a pénzecskét ki az, aki nem szereti?

Még mindig gatya a megvalósítás?

A WWE 2K25, ha félelmetesen realisztikus, next-gen grafikai ugrást nem is mutat, azért tapasztalható valamifélre előrelépés ezen a fronton is. A karaktermodellek részletesebbek és élethűbbek, a mozgásanimációk fluidabbak és természetesebbek lettek, sokat faragtak a vércikien béna momentumokból. A fény- és árnyékhatásokon szintén reszelgettek, így tovább növelték összhatásban a realizmus érzetét, sőt még a ring környékét is sikerült felpimpelni valamelyest. A közönség soraiban is vérfrissítés történt, a rajongók reakciói immár dinamikusabbak, szóval a mérkőzések hangulata érezhetően javult. A hangzás terén a kommentátorok az idei felvonásra sokkal inkább képben vannak, szinte már élesen reagálják le az eseményeket, és sokkal kevesebb lett a mellébeszélés vagy az ismétlődő duma.

A mesterséges intelligencia, vagyis a korábban agyhalott gépi ellenfelek ezúttal kaptak egy jókora trenírozást, egészen meglepő viselkedést mutatnak (pozitív értelemben), különösen a magasabb nehézségi szinteken. Taktikusabb megközelítést használna, gyorsan reagálnak a mozdulatainkra, és maximálisan próbálják kerülni a sablonos viselkedést. Az új blokkolási és kitérési rendszer is sokat dobott a játékmeneten, a küzdelmek elmozdultak picit a hitelesebb irányba, kevesebb a darabosság, ritkábban jelentkezik a tördelt gameplay, kevesebb a nyűg és a macera. Ezúttal már érzékelhető változás tapasztalható a különböző nehézségi szintek között is, érdemes próbálkozni a váltogatásukkal.

Összegzés

A WWE 2K25 egy újabb lépést tett előre az előző évekhez képest, ráadásul még be is vezetett pár érdekes újítást is. Az intergender mérkőzések, a The Island mód olyanok, mint a tavasz első virágai, azaz kicsit talán nagybb a füstjük, mint a lángjuk, de örülünk, minden próbálkozásnak, ami nem visszafelé mozdítja el a gatyás baromkodés virtuális megvalósítását. A fejlesztett játékmenet révén, egy újfajta irányt vett a széria, ami az elkövetkező években gyümölcsöző végeredményt is szülhet, egyszer még egy értékelhető WWE-játék is kigurulhat a Visual Concepts műhelyéből. Nyilván van még mit csiszolni, de összességében egy szerethető, sőt, ami még nagyobb szó, egy játszható epizód lett a WWE 2K25-ös.

Pozitívumok

Negatívumok

0 %
Szerkesztőnk értékelése

Oszd meg a cikket barátaiddal!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on skype
Skype
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Értékelj:

5/5