Mafia: The Old Country teszt – Lófej szállítmány Cicíliából?

Szerző: Game One Admin

2025.09.13.

Megérkezett a Mafia széria legújabb fejezete, amit egyszerre kíváncsian és kétkedéssel vártunk, ugyanis előzetesen sajnos elég rossz képet festettek róla.  Alaptalan volt az elégedetlenség vagy a Hangar 13 csapata ismét csak középszerűsködik? Ennek járunk utána tesztünkben.

A történet 1904-ben Szicíliában egy kénbányában kezdődik, ahol a rabszolgának eladott (az apjának tartozása volt) Enzo Favara és barátja Gaetano éppen a szökésüket tervezik. Az ötlet azonban kudarcba fullad, hiszen egy gázszivárgás miatt beomlik a bánya egy része. Hősünk Enzo még éppen időben eltudott lovagolni, Spadaro emberei azonban megtalálják egy istállóban, de kiderül, hogy már Don Bernardo Torrisi területén vannak. Torrisi megmenti Enzot és munkát ajánl neki a szőlőbirtokán.

A prológus és a 14 fő fejezet (nagyjából 10-12 óra) hősünk mafia családba való belépésének lépcsőfokait mutatja be, eleinte csak boros üvegekkel teli ládákat pakolászunk, majd a Don lányának rendezendő névnapi bulijára pakolhatjuk a levágott sertést, vagy éppen a lovak istállóját ganézhatjuk. Aztán felpörögnek az események és lesznek védelmi pénz behajtásos küldetések, késpárbajok, lovas és autós versenyek, üldözéses szekvenciák, lopakodós whiskey-t csempészős küldetések, de még Palermoba is kiruccanhatunk egy operaházba. Kiemelkedőek voltak a keresztelős és a kikötős missziók. Igaz a vége kicsit kapkodósra sikerült és a végkifejlet is valószínűleg eléggé megosztónak számít, mi nem csipáztuk annyira.

A kölyök Enzo, a kissé pökhendi Cesare, a mentor szerepét betöltő Luca vagy a Don lánya Isabella, mind-mind szerethető karakterek lettek, bár Tino-t azért néha letudtam volna puffantani. A voice acting kiemelkedő, a cutscenek és a gameplay közötti átmenetek sok esetben zseniálisan lettek kivitelezve. Ráadásul az egészet még profin támogatták meg ütős zenei taktusokkal is. Ezzel pedig a kiemelkedően pozitív dolgok listályának végére is értünk a Mafia The Old Country kapcsán.

Utilaput kötünk az olasz csizmára?

A játék mechanikák úgy jó 15 évvel ezelőtti sémákra épülnek. Konkrétan a fő missziók során, ha picit arrébb megyünk a célterülettől már jön is az üzenet, hogy 15 másodpercünk van visszatérni, mielőtt gatya a küldetésünknek. Jó a gyűjtögetni valók beszerzésére ott van a free ride mode és bejárhatjuk Szicíliát lóháton vagy autóval. De itt nem mindenhova mehetünk be, szóval újrázni kell a küldetést, ha éppen otthagytunk valamit. Ilyenkor nincsenek ellenfelek, legalább is nem találkoztunk velük.

A 2013-as The Last Of Us első részéből jól ismert hallgatózás köszön vissza, ugyanis Enzo mozdulatlanul ugyanúgy képes látni az ellenfeleket a falon keresztül érzékeivel. Az üvegek is itt vannak, amiket eldobálhatunk a figyelem elterelésére, de még érméket is tudunk hajigálni. Az életerőt visszatöltő kötszer is, egy az egyben olyan, mint amikor Joel  gyógyítja magát. A fedezékrendszer a már jól megszokott 2006-os Gears of War-os megoldásokat hozza, de vannak ládák is, amikbe a megfojtott hullákat lehet tenni. Funfact, hogy ahogy bedobjuk a testet, azzal a lendülettel újra üres lesz a ládika.

Az AI még hard fokozaton is elképesztően hülye, ha oda dobjuk a gránátot akkor csak ordítanak ,hogy gránát, de nem mennek arrébb, süketek, vakok, és az első lövéseik általában pontatlanok is. Sőt, sok esetben még mozogni se mozognak, csak várják, hogy hátulról szépen elkapjuk őket. Viszont ha megtudják, hogy hol vagyunk akkor meg egyesével ránk rusholnak, hogy szépen le tudjuk puffogtatni őket. Jó azért ha nem vagyunk türelmesek gyorsan fűbe haraphatunk, de ha kellőképpen kivárjuk a megfelelő lehetőségeket akkor simán vesszük majd az akadályt.

A széfek a  kombinációi általában a közelben találhatjuk meg egy papíron, de még a jobb felső sarokba ki is írja a játék a kombinációt a feltörésnél,  nehogy meg kelljen nézni még egyszer valahol…  Ezeken kívül gyűjthetünk mosómedve szobrokat, újságokat, szentekről kártyákat és bizonyos helyeken fotókat is készíthetünk. A rózsafüzérünkre még charmokat is gyűjthetjük, amik passzív bónuszokat adnak. Növelhetjük például a fegyver sebzésünket, vagy gyorsabb újratöltést érhetünk el. A játék lore-ját bővítő leveleket és egyéb feljegyzéseket is találhatunk a missziók során.

Akcióban lootolhatunk a holtestekből kötszert, lőszert és dínárt, meg lesznek kis dobozok is, amiket felfeszíthetünk a késünkkel, szintén dínárt beszerezve. Késünk csorbul, így csak 3-4 alkalommal tudjuk használni ilyen műveletekre, de fenőkövet találva újra tudjuk élezni pengénket. A késpárbajok során képesek leszünk kitérésre és blokkolásra, ha sárgán támad az ellenfél azt csak kitéréssel tudjuk elkerülni. Ha tökéletesen időzítjük a kitérést, akkor belassul kicsit a játékmenet, hogy könnyebben vigyük be támadásainkat. Slash, Thrust, Strike mozdulatokat használhatunk. Slash, a hasítós alaptámadás, a Thrust a döfés és a Strike meg egy nyomvatartott erősebb támadás.

Lófejet a népnek

Megfelelően változatos fegyverarzenál áll a rendelkezésünkre, puskák, shotik, pisztolyok közül válogathatunk. Három féle késünk lehet, az egyik strapabíróbb a többinél, így ritkán kell fenni, másikkal tudunk Takedownokat is előidézni, a harmadikat pedig akár dobálhatjuk is, ezzel a csendes gyilkolásokat preferálva.

A dínárt a szerelő anyjánál a pincében lévő néninél verhetjük el fegyverekre, késekre, különböző kosztümökre (Enzonak ruhákra, kocsi festésekre, fejdíszekre a lónak stb.), vagy a rózsafűzérünk bővítésre, hogy több charmot tudjunk rátenni. Poén, hogy ha játszottál az első rész remake-jével, akkor megkapod Tommy Taxiját is (a menüben megtalálható a carcyclopedia is természetsen).

Teljesítmény tekintetében egy Performance és Quality módot kapott a játék PlayStation 5-n. Előbbi dinamikus felbontás mellett foggal-körömmel igyekszik tartani a 60 FPS-t (van, hogy nem sikerül), míg utóbbi esetében natív 4K felbontáson izzad, hogy fixen hozza a 30 képkockát másodpercenként. Érdekes, hogy vannak szép pillanatai, de alapvetően nem annyira áll-leejtős a Mafia The Old Country grafikája, és a játékmenet sem annyira gyors, így inkább a lassabb, de szebb Quality módot preferáltuk tesztelés alatt.

Összegzés

A Mafia The Old Country egy korrekt játék lett, amennyire féltem az előzetesek alapján, hogy botrányosan rossz lesz, ez egyáltalán nem lett igaz. Sőt a Hangar13-nél tapasztalt bugok is elmaradtak most. A történet bár sablonos és sokszor előre kitalálható, mégis a karakterek miatt szerethető MOB story lett. Aki kedvelte a franchise előző epizódjait, azok most sem fognak igazán csalódni, sőt a nyomott ára miatt még szerethetőbbé teszi.

Pozitívumok

Negatívumok

0 %
Szerkesztőnk értékelése

Oszd meg a cikket barátaiddal!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on skype
Skype
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Értékelj:

5/5