MotoGP 23 teszt – Mi újat is mondhatna?

Szerző: Game One Admin

2023.07.07.

A Milestone csapata ugyanazzal a problémával küzd, amivel a konkurens fejlesztő/kiadók, mint az Electronic Arts a Fifaval és a szintén a családba tartozó Codemasters az F1 szériával. Évente kellene olyan programot készíteni, amit ismét meg fognak venni a rajongók. Ez szinte a lehetetlennel egyenlő, de mégis minden évben megpróbálják ezek a kedves pénzemberek. Most az olaszok izzadságszagába kóstolhatunk bele a MotoGP 23 közreműködésével.

A Milestone lesve a szintén ezekkel a problémákkal küzdő csapatoktól, az idei száguldásra a kampánymód szárasságát igyekezett feldobni egy kis rivalizálással. Most nyugodjon le mindenki a pics*ba, nem az F1 szériában megismert Breaking Pointra kell számítani. Nagyon nem, közel sem, dögös videos betétek helyett itt karakteresen zajlanak a drámák. Futamok között üzengetnek egymásnak a versenyzők a falon, és elfogadhatunk egy-egy kihívás a nézeteltérések rendezésére. Aki a riválisunk lesz, az érezhetően másképpen fog viszonyulni hozzánk a versenypályákon is, de legyünk őszinték, valójában a kampány mód esetében nem nagyon lehet komolyabb fejlődésről, vagy fejlesztésről beszélni. Szokásos módon megválasztjuk akár egy próba kör segítségével a MotoGP-s tudásunk szintjét és kreálunk magunknak másfél tucatnyi lehetőségből egy ronda versenyzőt, hogy már ott is találjuk magunkat a múlt év utolsó futamainak egyikén, megalapozandó a jövőnket. Itt választhatunk majd, hogy az idei szezonnak a Moto3, Moto2 vagy a királykategóriában a MotoGP-ben akarunk-e nekivágni valamelyik kisebb csapat színeiben.

A bajnokság során bizonyos feladatok teljesítésén felül célszerű kivívni az első számú versenyző pozíciót a csapatunknál, ugyanis lehetőség nyílik a fejlesztések elvégzésére, amivel a motorunk adottságain és teljesítményén tudunk javítani. Érdekesség, hogy a versenyzőknek vannak favorizált pályáik, így ezeken az átlagosnál valamivel jobban teljesítenek, ezzel pedig újabb kihívás faktort adtak a rendszerhez. Kezd a karrier mód folyamatosan funkciókkal bővülni, de a konkurenciához képest csúnyán le van még így is maradva, az egész olyan pronyón van kivitelezve, nem ártott volna részletesebben kidolgozni. Sajnos a múlt évben szerepeltetett Nine Season 2009-hez hasonló lehetőséget ezúttal nem kapunk, pedig elbírt volna a játék egy ilyesmi színvonalú lehetőséget ezúttal is.

A kampánytól függetlenül minden versenyre és játékmódra vonatkozóan azonban érkezett egy újítás, mégpedig a dinamikus időjárás bevezetése, ami kifejezetten sokat váratott magára, már évekkel ezelőtt meg kellett volna ezt ugrani. Lehet a flag-to-flag szabály bevezetése mozdította előre a folyamatokat, egy futam közben immár bármikor összeverődhetnek a felhők, hogy kicsit kiszopassák a mezőnyt. A futam leállítása helyett minden csapat azonnal kihívja a versenyzőit és azok átpattannak az esőgumikkal felvértezett mocijaikra. A boxutcákban zajló eseményekben sajnos nem vehetünk részt aktívan, de legalább nem hagyták ki ezt a tevékenységet sem.

Új szezon régi motoron

Az időjárás pedig nem csak a játékmenetet tudja feldobni, ugyanis a már kicsit kopottas, lanyhult grafikai megoldásokat kegyetlenül feltudják rázni az esővel együtt járó pocsolyák megjelenése. Ezek a víztócsák ráadásul az ideális íveken kívül alakulnak ki, a pálya kevésbé használt szakaszain és bizony a fizikára, valamint a vezetési modellre is jókora hatással van a csapadék megjelenése. Más tempót és megközelítést követel meg egy esősebb futam, mint egy száraz napsütötte hétvége. Egyébként a fizikán, motor viselkedésen megint variáltak, finomítottak a srácok, ennek következménye, pedig, hogy a korábbi játékosokra is sok gyakorlás vár. Az irányítás az első és a hátsó fékek külön kezelésével billentyűzetről kifejezetten nehézkes, kell a kontroller a játékhoz, ha valamennyire élvezni is szeretnénk a futamokat. De ne áltassuk magunkat, ha segítségek nélkül akarunk boldogulni, akkor kössük fel a legnagyobb nedvszívással megáldott hardcore alsót, ugyanis rendesen meg kell küzdenünk az elemekkel. A megnövekedett kihívás okán a kezdőkkel is barátságosabban bánik a játék, számos tanulási és gyakorlási lehetőséget biztosítottak a friss belépőknek. A “profi” motorozás elsajátításához, többek között a MotoGP Academy-ben feladatokon keresztül gyakoroltatják be velünk a kétkerekű megszelidítéséhez szükséges tudnivalókat.

A MotoGP-n felül a Moto2 és Moto3 csapatok és pilóták is hivatalosan helyet kaptak a programban, ráadásul még két új helyszín, az indiai Buddh International Circuit és a kazah Sokol International Raceway aszfaltját is lehetőségünk lesz meleg gumival összekenni. Bár ezúttal nem kaptunk extra játékmódot a kis menedzser és rivalizálós megoldásokkal kibővített kampány mellé, azért a többjátékos lehetőségek még mindig adottak egy kis száguldásra. 12 fős online multi mellett a 2 fős helyi osztott képernyős is a lehetőségek tárházát erősíti és további pozitívum, hogy immár vannak rangsorolt multis futamok is. Szóval tartalmilag karcsúnak tekinthető a MotoGP 23, még az ár/érték arányon is kell lehetett volna kicsit korrigálni. A Cross-play konzolokon jelenlegi és előző generációs géptől függetlenül kifogástalanul meg van oldva, azonban ezúttal a PC-s játékosok kerültek a partvonalra, ugyanis ők csak magukkal játszhatnak (naaa, nem úgy).

A játék teszteléséhez a letöltőkódot a Magnew Games biztosította.

Összegzés

Nagyon nehéz helyzetben van ilyenkor a tesztelő, ugyanis az évente érkező címek hátrányával, azaz a tyúklépés fejlesztésekkel kell szembenéznie. Az idei év összes hivatalos versenyzője és pályája elérhető, fejlődést mutat fel a karrier mód a rivalizálás bevezetésével, valamint a dinamikus időjárás is beköltözött a Milestone csapatának legújabb alkotásába, ami valahol érthetetlen, hogy miért váratott magára ilyen sokat. A 75pont környéki Metacritic értékelések is jól mutatják, hogy a felsőközép mezőnyben próbál tapadást fogni a Mileston, sajnos már évek óta. El kell fogadni, hogy ők nem képessek töbre?

Pozitívumok

Negatívumok

0 %
Szerkesztőnk értékelése

Oszd meg a cikket barátaiddal!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on skype
Skype
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Értékelj:

5/5